۹ تیر ۱۳۹۴، ۹:۳۸
کد خبر: 81665051
T T
۰ نفر
سرپرست استانداري قم: بستر رشد و توسعه همه جانبه استان قم فراهم شود

قم - ايرنا - سرپرست استانداري قم با اشاره به ويژگي هاي بين المللي و موقعيت خاص استان قم در كشور بر لزوم تدوين طرح هاي توسعه اي و فراهم كردن بستر رشد و توسعه همه جانبه اين استان تاكيد كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري قم، فريدون همتي در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم، افزايش تعامل دستگاه هاي اجرايي استان را در راستاي پيشرفت قم بسيار راهگشا دانست.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام همدلي و همزباني، دولت و ملت؛ از سوي رهبر معظم انقلاب، تصريح كرد: بايد از ظرفيت شخصيت هاي كشوري و نيز نگاه ويژه دولت به استان قم استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: بستر رشد و توسعه استان بايد در تمام زمينه ها ديده شود و اين مهم با تهيه طرح هاي توسعه اي و ارائه آنها در برنامه ششم توسعه كشور و جذب سرمايه هاي لازم دور از دسترس نيست.
همتي با تاكيد بر لزوم پيش بيني زير ساخت هاي لازم در قالب طرح هاي تفصيلي، اضافه كرد: مي توان انرژي لازم براي جلو راندن قطار رشد استان با اجماع بين مديران استاني و نيروهاي متخصص بدست آورد.
وي با اشاره به ضرورت انجام مطالعات كافي براي احداث و تكميل پروژه هاي نيمه كاره و در دست اجراي استان، ادامه داد: بايد با كار شبانه روزي و رفع نواقص احتمالي و نيز حضور بخش خصوصي راه رسيدن به شرايط ايده آل را هموار كنيم.
در ابتداي جلسه ولي الله بياتي رييس شوراي اسلامي شهر قم، مرتضي سقائيان نژاد شهردار و اعضاي شوراي شهر با بيان توضيحاتي پيرامون مسائل موجود در شهر قم، به تشريح ديدگاه هاي خود مبني بر اقدامات تعاملي بين دستگاه هاي استان جهت توسعه قم پرداختند.

** سرپرست استانداري قم بر ضرورت احياي سنت اهل بيت(ع) در دستگيري از محرومان جامعه تاكيد كرد
همتي در بازديد از شيرخوارگاه صدف، رسيدگي به كودكان بي سرپرست و نيازمندان را وظيفه همه مردم دانست و با تقدير از تلاش نهادهاي حمايتي و خيرين در اين زمينه، افزود: بهزيستي استان قم بايد با ترويج سنت حسنه كمك به اين افراد، روح همدلي را در جامعه ايجاد كند.
وي نقش خيرين را در فقرزدايي و كمك به محرومان بسيار موثر و با اهميت برشمرد و تصريح كرد: در زمينه هاي مختلف تحصيلي، اشتغال و ازدواج افراد بي سرپرست و يا بد سرپرست بايد از ظرفيت اين مجموعه استفاده شود.
سرپرست استانداري قم در بازديد از شيرخوارگاه صدف، ضمن ديدار با كودكان تحت سرپرستي اين مركز، در مراسم ضيافت افطاري حضور يافت. ك/1
2085 / 1175