۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81663820
T T
۰ نفر
ثبت دو هزار عكس از حيات وحش پناهگاه مياندشت خراسان شمالي

بجنورد - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: دوربين هاي تله اي اين اداره كل دو هزار عكس از حيات وحش در پناهگاه حيات وحش مياندشت و پارك ملي ضامن آهو در جاجرم را ثبت كرده اند.

سيداصغر مطهري روز دوشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: از مهم ترين تصاوير ثبت شده توسط اين دوربين ها مي توان به تصاوير يوزپلنگ، كاراكال، آهو، روباه، گرگ، شغال، خرگوش و انواع پرندگان اشاره كرد.

وي افزود: در تصاوير ثبت شده از حيات وحش در منطقه حفاظت شده و پارك ملي، ثبت تصوير يك قلاده يوزپلنگ نر نيز ديده مي شود.

وي گفت: دستگاه هاي دوربين تله اي از ابتداي خرداد ماه امسال در پناهگاه حيات وحش مياندشت و پارك ضامن آهو جاجرم توسط محيطبانان كار گذاشته شده است.

به گفته مطهري، نصب دوربين هاي تله اي در سال هاي اخير در منطقه مياندشت، بيشتر كمك به برآورد جمعيت يوزپلنگ و ساير پستانداران منطقه بوده و برنامه ريزي براي حفاظت از حيات وحش را نيز آسانتر كرده است.

رييس اداره حفاظت محيط زيست جاجرم نيز در مصاحبه با ايرنا گفت: در سال 93 دوربين هاي تله اي كار گذاشته شده در منطقه حفاظت شده مياندشت و پارك ملي ضامن آهو در اين شهرستان، 46 نوبت از آمد و شد يوزپلنگ ها عكس گرفتند.

حسين هراتي افزود: ثبت اين تعداد تصاوير از زيست يوزپلنگ در منطقه مياندشت جاجرم را از طريق 30 دستگاه دوربين تله كار گذاشته شده در منطقه صورت گرفته است.

به گفته وي هر ساله نصب دوربين هاي تله در منطقه مياندشت از 20 فروردين تا 20 آذر ماه انجام مي شود و در ديگر ايام سال نيز دوربين هاي مزبور به علت ورود و چراي دام در منطقه، جمع آوري مي شود ولي محيطبانان منطقه را براي آرام نگه داشتن زيست يوزها، تحت كنترل دارند.

پناهگاه حيات وحش مياندشت و پارك ملي ضامن آهو واقع در جنوب غربي خراسان شمالي يكي از بهترين زيستگاه هاي يوزپلنگ آسيايي در كشور است و حدود 8 تا 10 قلاده يوزپلنگ در اين منطقه زندگي مي كنند. ك/3

6204/ 6042
۰ نفر