۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۰۵
کد خبر: 81663346
T T
۰ نفر
موگرینی: وزیران اروپایی بعد از نهایی شدن متن توافق به وین باز می  گردند

وین - ایرنا - فدریكا موگرینی هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزیران خارجه اروپایی در روزهای آینده كه متن توافق نهایی شد به وین بازخواهند گشت.

وی عصر یكشنبه پیش از ترك وین در جمع خبرنگاران گفت: تیم های مذاكره كننده امشب درباره متن توافق جامع بحث می كنند و در روزهای اینده كه متن توافق نهایی شد به وین بازخواهندگشت.

موگرینی بار دیگر بر انعطاف پذیری نسبت به تاریخ 30 ژوئن برای نگارش متن توافق جامع تاكید كرد ولی گفت: اگر تا ان زمان به توافق نرسیم ، پایان دنیا نخواهد بود.

هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال بحث تمدید مذاكرات را رد كرد و گفت: بحث تمدید مذاكرات مطرح نیست و ما به دنبال تمدید دراز مدت مذاكرات نیستیم.

وی گفت به طرفین عزم دستیابی به توافق را دارند و تمدید مذاكرات لزوما كار را برای دستیابی به توافق اسان تر نخواهد كرد. من باید نسبت به تاریخ سی ژوئن انعطاف پذیر باشم ولی برای چند روز نه بیشتر.

موگرینی تاكیدكرد : ما دوباره روی مسائل مذاكره نمی كنیم. معیار ما توافق لوزان است .نكاتی در مورد این توافق وجود دارد كه باید آن را به متن تبدیل كنیم

بعضی از این مسائل سیاسی و بعضی مسائل فنی هستند. وزیران نیز در روزهای اینده در مورد این مسائل كه بعضا بسیار سیاسی هستند صحبت می كنند.

هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در طول یك روزحضور در وین با محمد جواد ظریف، جان كری به صورت دوجانبه و نیز نشستی با شش كشور داشت.

1553**456**الف.الف
۰ نفر