۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81660320
T T
۰ نفر
رييس كل دادگستري خوزستان: نيروهاي امنيتي از يك حادثه تروريستي جلوگيري كردند

اهواز - ايرنا - رييس كل دادگستري خوزستان گفت: نيروهاي امنيتي با ذكاوت و هوشمندي خود از وقوع يك حادثه تروريستي در شهرستان آبادان جلوگيري كردند.

به گزارش ايرنا فرهاد افشارنيا در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اهواز افزود: اين حادثه كه طراحي آن شبيه حادثه تروريستي 13 فروردين ماه امسال شهرستان حميديه بود با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از هر اقدامي شناسايي و و يكي از عوامل اصلي آن در حين ارتكاب به جرم به هلاكت رسيد.

افشارنيا همچنين به حادثه تروريستي شهرستان حميديه خوزستان در 13 فروردين امسال اشاره كرد و افزود: عوامل اين حادثه كه با به شهادت رساندن تعدادي از سبزپوشان نيروي انتظامي كام مردم را تلخ كردند با تلاش و خدمات شبانه روزي دستگاه هاي امنيتي و انتظامي در كمتر از 20 روز شناسايي و دستگير شدند و هم اينك در بازداشتگاه به سر مي برند.

وي گفت: اميدواريم در سريع ترين زمان ممكن پرونده قضايي اين حادثه مسير رسيدگي نهايي خود را سپري كرده تا احكام عوامل حادثه را در محل وقوع آن به اجرا درآوريم.



* هيچ مقامي در نظام اجازه دخالت در دادرسي و اجراي احكام را ندارد

افشارنيا همچنين با بيان اين كه بر اساس اصل قانون، هيچ مقامي در نظام جمهوري اسلامي اجازه دخالت در دادرسي، صدور و اجراي احكام را ندارد گفت: دخالت هايي كه در برخي موارد در رسانه ها از سوي گروه ها و جناح هاي سياسي كشور رخ مي دهد ناشي از ناديده انگاشتن اصل پيشرفته قانون اساسي است.

وي افزود: تامين امنيت پايدار در جامعه مستلزم همكاري مستمر و مستقيم مردم، دستگاه هاي اجرايي، ارگان ها و تمام نهادهايي است كه به موجب قانون ايجاد شده اند.

افشارنيا افزود: در تامين امنيت پايدار مهمترين نقش را مردم مي توانند ايفا كنند و آن قانون مداري در جامعه است.

وي گفت: در كشوري كه مردم قانون مدار بوده و به آن احترام بگذارند امنيت بالا ايجاد مي شود و اگر مردم بي تفاوت باشند و قانون را كم اهميت بشمارند موجب هرج و مرج و بي نظمي خواهد شد و نتيجه آن چيزي جز ناامني نخواهد بود.

رييس كل دادگستري خوزستان اظهار كرد: يكي ديگر از راهكارها براي تامين امنيت در جامعه احترام مردم به حقوق يكديگر است بطوريكه هر كدام از ما داراي حقوق و تكاليفي هستيم كه اگر به آنها پايبند باشيم و عمل كنيم به تبع آن امنيت در جامعه برقرار مي شود.

افشارنيا گفت: سومين راهكار كه از اهميت بيشتري نسبت به ديگر راه ها برخوردار است نقش و وظيفه شرعي مردم در اجراي امر به معروف و نهي از منكر است كه اصل هفتم قانون اساسي هم بر اين امر تاكيد دارد.

وي افزود: خوشبختانه اين قانون فرآيند خود را طي كرده و انتظار ما از شهروندان اين است كه اين وظيفه قانوني را انجام دهند تا با هر فردي كه قانون را زير پا مي گذارد با گزارش مردم و دستگاه ها، از طريق دستگاه هاي امنيتي و انتظامي برخورد قانوني صورت گيرد.

رييس كل دادگستري خوزستان همچنين گفت: اگر امروز چهره جامعه تغيير كرده به سبب ترك امر به معروف و نهي از منكر است كه قدري به آن بي توجهي كرده ايم.

افشارنيا در عين حال اظهار كرد: جرم نخست كشور بويژه خوزستان سرقت از جمله سرقت هاي خرد است كه باعث آزار و اذيت شهروندان شده و اميد است با اقدام هاي خوب در تدوين طرح امنيتي بتوان با اعتبار و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي در مناطق حاشيه نشين شهر منشاء اثر بوده و اقتصاد مردم و اشتغال و رفاه مردم را به دنبال داشته باشد.

6084/6064

سرخط اخبار استان‌ها