۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81659242
T T
۰ نفر
امام جمعه قشم: استفاده از خرد جمعي براي حل مشكلات جامعه ضروري است

قشم - ايرنا - امام جمعه قشم گفت: استفاده از نظرات مردم و ظرفيت هاي خرد جمعي براي حل مشكلات جامعه ضروري است.

حجت الاسلام رضا جوكار چهارشنبه شب در نشست اعضاي شوراي اداري قشم و معارفه معاون جديد برنامه ريزي و امور عمراني اين شهرستان، افزود: در حقيقت مشكلات جامعه براي مردم ملموس تر بوده و مردم شناخت بهتري از مشكلات دارند و مي توان از نظرات آنها براي حل مشكلات و معضلات جامعه بهره برد.

وي اضافه كرد: استفاده از نظرات ديگران از اصول مديريتي مورد تاكيد در دين مبين اسلام است و حتي پيامبر اكرم(ص) كه نيازي به مشاوره نداشتند، اين اصول را اجرا و آن را در جامعه نهادينه مي كردند.

حجت الاسلام جوكار تقوا در خدمت گذاري را ثمره تقويت اخلاق و يكي ديگر از اصول مديريتي اسلامي اعلام كرد و گفت: مهرباني از اصول مديريتي اسلام است كه بر اساس آن بايد انسان ها روحيه گذشت را در خود تقويت كرده و به دنبال حل مشكلات مردم باشند.

وي اضافه كرد: توكل بر خداوند يكي ديگر اصول مديريتي مورد تاكيد در اسلام است و بايد پس از برنامه ريزي و مشورت، در اجراي كارها بر قدرت خداوند توكل كرد و از او در انجام خدمت ياري خواست.

امام جمعه قشم با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب و نامگذاري سال جاري به عنوان سال همدلي و همزباني توسط معظم له، خواستار رعايت اين فرهنگ در جامعه و جلوگيري از ايجاد فاصله بين دولت و ملت شد.

در پايان اين نشست، فرماندار و امام جمعه شهرستان قشم با اهداء لوح از خدمات حسين رضايي معاون سابق برنامه ريزي و امور عمراني اين شهرستان تقدير كردند.

رضا جاويديان معاون جديد برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار قشم داراي مدرك كارشناسي جغرافياي طبيعي از دانشگاه شهيد بهشتي بوده و پيش از اين مسووليت هايي همچون رياست اداره سياسي فرمانداري بندرعباس، رياست دبيرخانه ستاد انتخابات استان هرمزگان، رياست گروه تقسيمات كشوري و انتخابات استان هرمزگان، بخشداري گاوبندي، بخشداري فين و فعاليت در دفتر سياسي انتخابات استانداري هرمزگان را در سوابق خود دارد.

شهرستان قشم با يكهزار و 730 كيلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعيت در فاصله 20 كيلومتري بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز) و سه بخش مركزي، شهاب و هرمز است.

2090/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها