۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۸
کد خبر: 81658559
T T
۰ نفر
قم مي تواند به قطب گياهان دارويي كشور تبديل شود

قم- ايرنا- معاون سياسي امنيتي استانداري قم با اشاره به ظرفيت استان در توليد گياهان دارويي، گفت: اين استان مي تواند به قطب گياهان دارويي در كشور تبديل شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي در آيين كلنگ زني سلامتكده و دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي قم در حسينيه فاطمه الزهرا ، به كشت گياهان دارويي در اطراف اين استان اشاره كرد و افزود: استان قم از لحاظ كشت گياهان دارويي قابليت بالايي دارد و هم اكنون اين گياهان با هزينه كم در استان كشت مي شود.

وي با تاكيد بر تامين زيرساخت هاي لازم دراين عرصه، اضافه كرد: بايد با تامين زيرساخت هاي مناسب ، گياهان دارويي به عنوان توليد ملي در استان قم كشت شود.

وي با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشكي به عرصه طب سنتي، گفت: احداث سلامتكده و دانشكده طب سنتي مي تواند پايگاهي براي صلح و آشتي بين طب سنتي و جديد باشد و قم را در اين عرصه سرآمد كند.

بنايي با بيان اينكه در گذشته از طب جديد استقبال و طب سنتي را طرد مي كردند، تصريح كرد: امروز به واسطه پايداري طب سنتي و ورود فرهيختگان بسياري به اين حوزه، ميراث طب سنتي به نسل امروز منتقل شده است.

وي ادامه داد: با بنيانگذاري دانشكده طب سنتي بين طب جديد و سنتي ائتلاف علمي صورت مي گيرد و با تضارت افكار بين فعالان در عرصه اين دو طب، دستاوردهاي بسياري براي استان قم به ارمغان خواهد آمد.

وي با بيان اينكه جامعه امروز نيازمند به طب سنتي است، گفت: شخصيت هاي برجسته بسياري در اين زمينه تحقيقات دقيق و علمي كرده و به نتايج متقن و مفيدي دست يافته اند و ما نمي توانيم اين علم را به گوشه اي برانيم و جامعه را نسبت به آن بدبين كنيم.

بنايي همچنين با اشاره به اجراي طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجراي اين طرح منجر به اعتماد و اميدواري مردم نسبت به مسوولان نظام شده است و همين اعتماد اجتماعي موجب احساس كارآمدي نظام در ميان مردم شده است.

سلامتكده و دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي قم در زميني به مساحت 330 مترمربع و با زيربناي يك هزار و 600 مترمربع در دو طبقه آموزشي و پنج طبقه درماني ساخته خواهد شد؛ يكي از خيران استان قم تمامي هزينه ها از جمله تامين زمين، هزينه هاي احداث و تجهيز دانشكده را بر عهده گرفته است.

در اين مراسم، محمود خدادوست، معاون طب سنتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سيد حسن رضوي معاون برنامه ريزي، رضا سيار فرماندار، ابوالفضل ايراني خواه رييس دانشگاه علوم پزشكي قم و جمعي از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه و خيران حوزه بهداشت و سلامت حضور داشتند.ك/3

/2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها