۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81657059
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش اصفهان با كمبود فضا و نيروي انساني مواجه است

اصفهان - ايرنا - دبير پروژه مهر اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش در حال و هواي سال تحصيلي 94، 95 همچنان با كمبود فضا و نيروي انساني مواجه است.

به گزارش ايرنا، رحيم محمدي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: كمبود و به هم ريختن فضاهاي آموزشي و نيروي انساني از زمان اجراي نظام 6، 3، 3 كماكان وجود دارد.

وي به كمبود سه هزار معلم ابتدايي در استان اصفهان اشاره كرد و گفت: شش كلاسه شدن دوره ابتدايي باعث كمبود شديد معلم ابتدايي در استان شد.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان اظهار كرد: امسال پايه اول در متوسطه دوم نداريم و براي مقطع متوسطه تا حدودي مشكل قابل جبران است.

وي همچنين به سياست توسعه متوازن رشته هاي نظري و رشته هاي فني و حرفه اي اشاره كرد و گفت: اصفهان در سال گذشته به دليل جذب 43 درصدي دانش آموزان در رشته هاي فني و حرفه اي (ميانگين كشور 39 درصد) جزو استانهاي برتر در كشور معرفي شد.

محمدي افزود: همچنين در زمينه توزيع متوازن رشته هاي نظري كه شاخص آن علوم تجربي است شاخص كشور 46 درصد و در اصفهان 38،5 درصد است.

محمد حسن قائدي ها مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان نيز گفت: يك سوم فضاهاي آموزشي در استان نياز به تخريب، بازسازي و مقاوم سازي دارد.

وي بحران فضاهاي آموزشي در طرحهاي مسكن مهر را از جمله مسائل مهم برشمرد و گفت: طبق قانون دستگاههاي مسوول در زمان مجموعه سازي بايد اقدام به تخصيص زمين مناسب براي ساخت فضاي آموزشي و ديگر فضاهاي مورد نياز مي كردند.

مديركل آموزش و پرروش اصفهان افزود: آموزش و پرورش از توان خيرين براي رفع اين بحران كمك خواهد گرفت.

وي همچنين با اشاره به آغاز ثبت نام مدارس متوسطه گفت: طبق قانون نبايد هنگام ثبت نام هيچ وجهي از دانش آموزان دريافت شود و در صورت تخلف، برخورد جدي و قانوني صورت مي گيرد.

قائدي ها يادآور شد: امسال علاوه بر جلسات فوق العاده با مديران ادارات و نواحي آموزش و پرورش، 18 بازرس ويژه براي بررسي اين موضوع تعيين شده است.

وي به نيازهاي واحدهاي آموزشي و عدم كفايت اعتبارات آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در سال تحصيلي 93، 94 پس از چهار سال اقدام به پرداخت سرانه در سه نوبت به مدارس شد.

وي همچنين به مصوبه روز گذشته شوراي آموزش و پرورش استان مبني بر تجهيز مدارس ابتدايي به كارگاههاي فناوري اشاره كرد.

پ/6994/ 6508