۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81655375
T T
۰ نفر
10 پژوهشگاه برتر كشور معرفی شد؛ پژوهشگاه دانش های بنیادی  در جایگاه نخست

تهران-ایرنا- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در رتبه بندی سال 1392 پژوهشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی 10 پژوهشگاه برتر كشور را معرفی كرد كه پژوهشگاه دانشگاه بنیادی درصدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش ایرنا در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در مورد پژوهشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ایران سه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه مواد و انرژی به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین بر اساس این رتبه بندی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری، موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به ترتیب رتبه های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، موسسه پژوهش حكمت و فلسفه ایران ، پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ترتیب در رتبه های هفتم تا دهم این رتبه بندی قرار گرفتند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای چهارمین سال متوالی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی كشور را به صورت رسمی بر اساس 23 شاخص در قالب پنج معیار كلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی - اقتصادی رتبه بندی كرد.

در این رتبه بندی علاوه بر انتشار امتیازات كل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه‌ها و موسسات در معیار پژوهش (حجم، كیفیت و كارایی پژوهش، نرخ رشد كیفیت و كارایی پژوهش)، معیار آموزش (تعداد استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پراستناد و برنده جوایز بین‌المللی، نسبت دانشجویان تحصیلات تكمیلی به كل دانشجویان و ...)، معیار وجهه بین‌المللی (وجود استادان بین‌المللی، قرارداد همكاری‌های بین‌المللی و برگزاری كنفرانس‌های بین‌المللی، وجود دانشجویان بین‌المللی)، معیار تسهیلات (سرانه عناوین كتاب و نیز وجود مراكز تحقیقاتی) و نهایتا در معیار فعالیت‌های اجتماعی - اقتصادی (تعداد مراكز رشد و شركت‌های Spin-off بر روی وبگاه رتبه بندی ISC نمایش داده شده است.

علمی(1)**2038**1599
۰ نفر