۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۷
کد خبر: 81652709
T T
۰ نفر
سالمندان بهترين مشاور براي توسعه و پيشرفت جامعه محسوب مي شوند

رشت - ايرنا - معاون سياسي، اجتماعي فرماندار رودسر در نخستين نشست شوراي ساماندهي سالمندان اين شهرستان گفت: سالمندان به عنوان ذخائر جامعه بهترين مشاور براي توسعه و پيشرفت امور در كشور محسوب مي شوند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، يوسف پور امير در اين تشسا با بيان اينكه سالمندان چشم و چراغ اين كشور هستند و بايد از انديشه هاي آنان براي پشبرد امور كشور استفاده كرد اين امر را انكار ناپذير خواند و گفت: معتقدم سالمندان مي توانند بهترين مشاور براي ما براي پيشرفت و توسعه امور باشند.

وي ضرورت ساماندهي امور مرتبط با سلامت و رفاه سالمندان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: با توجه به وضعيت جمعيتي كشور كه رو به سمت سالمندي مي رود لازم است برنامه ريزي لازم براي ارائه خدمات بيشتر به آنان انجام گيرد.

بر اساس اعلام دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، هم اكنون استان هاي گيلان با 11،5، مركزي با 9،97، مازنداران با 9،81، آذربايجان شرقي با 9،78، خراسان جنوبي با 9،52، همدان با 9،42، اصفهان با 9،26 و تهران با 9،5 درصد جمعيت سالمند، به عنوان پيرترين استان هاي كشور به شمار مي روند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد درك عميقي از وضعيت سالمندان داشته باشيم اظهار كرد: معتقدم اين درك بايد به يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود.

پورامير با ياد آوري اين كه استان گيلان و به تبع آن شهرستان رودسر بطور تقريبي يك حالت بينابيني در زمينه بيشترين افراد سالمندي را در خود دارد، تصريح كرد: ضروري و اصولي به نظر مي رسد تا برنامه ريزي هاي لازم براي رفاه و سلامت هر چه بيشتر اين جامعه هدف صورت گيرد.

رييس اداره بهزيستي رودسر هم در اين نشست با ابراز نگراني از روند سرعت جمعيت كشور به سمت سالمندي اظهار كرد: در چنين شرايطي كه اجتناب ناپذير نيز به نظر مي رسد بايد امكانات لازم براي آنان فراهم شود و امروز سالمندان بيش از هر زمان ديگر به توجه ما نياز دارند كه يكي از اين مولفه هاي مهم تكريم و تجليل از جايگاه آنان است.

مهدي قنبري با بيان اينكه برنامه ريزي لازم براي تكريم ،تجليل و دلجويي از سالمندان يك امر ضروري است، افزود: همه ما وظيفه داريم در اين زمينه رفتار مسوولانه داشته باشيم.

وي در ادامه ايجاد زير ساخت هاي مناسب در زمينه هاي رفاهي براي سالمندان را يك ضرورت خواند و اضافه كرد: بايد تلاش كنيم علاوه بر اين شيوه زندگي سالم در بين سالمندان ترويج داده شود.

قنبري با بيان اينكه سالمندان مايه بركت و نيز سرمايه دانش و تجربه در جامعه هستند، افزود: بايد از انديشه و تفكر آنان براي رشد و اعتلاي بيشتر كشور استفاده كنيم و استفاده بهينه از آنان در امور كشور به افزايش نشاط و شادابي آنان كمك خواهد كرد.

قنبري در پايان از سالمندان خواست براي حفظ و سلامت جسماني و روحاني خود ورزش همگاني را جدي بگيرند.



** اختصاص دو ميليارد ريال براي نصب دوربين هاي مدار بسته

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار رودسر با اشاره به اختصاص دو ميليارد ريال اعتبار از محل اخذ جرائم راهنمايي و رانندگي براي اجرا و نصب دوربين هاي مداربسته در مناطق مختلف شهري اين شهرستان ضرورت تسريع در روند انجام آن را مورد تاكيد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رحمان كاظمي در نشست شوراي ترافيك اين شهرستان با بيان اينكه با نصب دوربين ها در مناطق شهري پنج گانه شهرهاي رودسر، كلاچاي، واجارگاه، رحيم آباد و چابكسر از حجم استقرار پليس در سطح اين شهرها كاسته خواهد شد، اظهار كرد: اين امر بي ترديد به ارتقا و افزايش ضريب ايمني و كنترل سرعت خودروها كمك شاياني خواهد كرد و در واقع يك اقدام در راستاي هوشمند سازي ترافيك است.

به گفته كاظمي، برغم خريد تجهيزات شامل دكل و دوربين متاسفانه هنوز در برخي شهرهاي اين شهرستان جانمايي براي نصب دوربين صورت نگرفته است.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار رودسر از نيروي انتظامي خواست در زمينه جانمايي و تسهيل در امر اجرا و نصب دوربين هاي مداربسته اهتمام لازم را داشته باشد.

جانشين پليس راه چابكسر نيز در اين نشست از وقوع 129فقره تصادف طي ماه هاي فروردين و ارديبهشت امسال در اين حوزه استحفاظي خبر داد.

سروان بهروز محمودخواه افزود: از اين ميزان 34فقره خسارتي ،88فقره جرحي و هفت مورد تصادف منجر به فوت بوقوع پيوسته است.

وي اضافه كرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر خسارتي 33درصد، جرحي شش درصد و فوتي 22درصد كاهش را نشان مي دهد اين در حاليست كه در دو ماه نخست سال گذشته تعداد تصادفات خسارتي 51مورد ،جرحي 94مورد و فوتي 9فقره در اين حوزه استحفاظي به ثبت رسيده است.

در زمان حاضر 896كيلومتر حوزه استحفاظي شهرستانهاي لنگرود ، املش و رودسر در حوزه پليس راه چابكسر اداره و مديريت مي شود.

شهرستان رودسر در شرق مركز استان گيلان قرار دارد.ك/2

3019 /6158

سرخط اخبار استان‌ها