۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۳۹
کد خبر: 81651837
T T
۰ نفر
24 سد جدید تا اوایل سال آینده آبگیری می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شركت منابع آب ایران گفت: هم اكنون 119 سد در كشور در دست ساخت است كه از این تعداد، 24 سد تا اوایل سال آینده آبگیری شده و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی ها بعدازظهر پنجشنبه در نشستی با مسوولان حوزه آب هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت آب این سدها دو میلیارد و 500 میلیون مترمكعب است كه به منظور تامین آب شرب در دست ساخت هستند.

مشاور وزیر نیرو با بیان این كه در 10 سال گذشته میزان بارندگی در كشور از 250 میلی متر به 203 میلی متر كاهش یافته است، افزود: میزان بارش ها در كشور نسبت به دوره دراز مدت، 20 درصد و نسبت به سال گذشته، 14 درصد كاهش دارد.

وی خاطرنشان كرد: كاهش شدید بارندگی ، تغییر اقلیم و تغییر درجه حرارت در سالهای اخیر و تغییر نوع نزولات از مهمترین دلایل كاهش منابع آبی كشور است.

حاج رسولی ها تصریح كرد: منابع آب های زیر زمینی نیز از 123 میلیارد متر مكعب به 88 میلیارد متر مكعب كاهش یافته كه سالانه پنج تا شش میلیارد متر مكعب اضافه برداشت می شود كه قابل برگشت نیست.

مدیرعامل شركت مدیریت منابع آب ایران با بیان این كه شرایط كنونی می طلبد كه با دقت بیشتری فعالیت شود، یكی از كارهای این وزارتخانه در سالجاری را تعادل بخشی به منابع آب های زیر زمینی اعلام كرد.

وی بیان داشت:در همین راستا در هر استان دو تا سه دشت با كمك كشاورزان و تشكل های كشاورزی انتخاب شده و برنامه كاملی در خصوص مدیریت بخش منابع آب و سفره های زیر زمینی ساماندهی می شود.ك/3

7198/2094/ 3404
۰ نفر