۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۲
کد خبر: 81644493
T T
۰ نفر
درخواست مداحان و شاعران آیینی از مجلس برای بیمه ذاكران اهل بیت(ع)

تهران - ایرنا - جامعه مداحان و شاعران آیینی كشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا همه ذاكران اهل بیت (ع) همانند سایر اقشار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد دعبل خزاعی،بیش از 290 مداح و شاعر آیینی از سراسر كشور با ارسال نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن دفاع از عملكرد بنیاد دعبل، خواستار توجه بیشتر مسوولان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع مشكلات مداحان و شاعران آیینی از جمله بیمه تامین اجتماعی شدند.

در این نامه آمده است: یكی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی چند روز قبل حین نطق پیش از دستور، با نام بردن از بنیاد دعبل، اعلام داشت كه «ماموریت این بنیاد مشخص نیست و بودجه‌هایی بدون حساب‌ و كتاب و بدون نظارت به این بنیاد پرداخت می‌شود.»

جامعه مداحان افزودند: بنیاد دعبل به ‌عنوان یك موسسه عام‌المنفعه و غیرانتفاعی با پیگیری تعدادی از مداحان و شاعران پیشكسوت از جمله مرحوم حاج علی آهی و برای تحقق دستور مقام معظم رهبری، به منظور حمایت مادی و معنوی از ستایشگران اهل‌بیت (ع) در دهه 80 تاسیس شد.

در این نامه همچنین آمده است: مهمترین ماموریت این بنیاد ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به ستایشگران اهل‌بیت (ع) است كه بیش از 95 درصد از بودجه بنیاد نیز به حق بیمه‌ مداحان به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دارد.

مداحان در این نامه تاكید كردند: اساسنامه و اهداف این بنیاد توسط كارشناسان بیت مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته و «موسسه حسابرسی مفید راهبر» نیز به عنوان بازرس مجمع عمومی در اساسنامه معرفی شده و تمامی فرایندهای مالی بنیاد زیر نظر موسسه حسابرسی مفید راهبر، حسابرسان سازمان تبلیغات اسلامی و ناظرین سازمان امور مالیاتی انجام می شود.

در این نامه با تاكید بر ارائه گزارش عملكرد مالی بنیاد دعبل به مسوولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر در سال‌های 90،‌91 و 92 اشاره شده كه عملكرد این بنیاد را مطلوب ارزیابی كرده است.

بر اساس این گزارش، بنیاد دعبل تمامی مقررات مالی و مالیاتی كشور را رعایت كرده، همه ‌ساله اظهارنامه دقیق مالیاتی به همراه گزارش حسابرسی خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌كند و در راستای ماموریت خود یك ستاد 14 نفره هر ساله گزارشی دقیق از فعالیت‌ها برای اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس ارسال می كند.

گزارش عملكرد بنیاد دعبل برای اطلاع عموم به صورت منظم و مستمر در پایگاه اطلاع‌رسانی دعبل به نشانی Deabel.org منتشر می‌شود.

رونوشتی از این نامه برای حجت‌ الاسلام محمد محمدی گلپایگانی‌ رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی‌ رییس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده است.

همچنین نامه جمعی از مداحان و شاعران پیشكسوت به مقام معظم رهبری در خصوص بیمه مداحان در سال 1384، دستور رهبر معظم انقلاب درخصوص بیمه مداحان و شاعران آیینی، نظر رییس دفتر رهبر معظم انقلاب درباره نظارت بیت رهبری بر هزینه های بنیاد دعبل و نمونه ای از گزارش های موسسه حسابرسی مفید راهبر درباره عمكلرد مالی بنیاد دعبل پیوست های این نامه است.

محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان، مصطفی خورسندی رییس كانون مداحان و شاعران آیینی، جواد حیدری رییس مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) و حسن آهی رییس هیات ‌مدیره خانه مداحان به همراه شاعران و ستایشگران اهل بیت(ع) از استان های مختلف این نامه را امضاء كرده اند.

فراهنگ**1003**1027
۰ نفر