۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81644242
T T
۰ نفر
یك میلیون و 200 هزار نوآموز در طرح سراسری سنجش سلامت جسمانی شركت می كنند

تهران - ایرنا - معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: یك میلیون و 200 هزار نوآموز در 840 پایگاه سطح كشور از لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان هاشمی روز شنبه در آیین آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر تهران كه در مدرسه رجاییه برگزار شد، افزود: این طرح با هدف غربالگری هوشی و پیگیری مسایل بهداشتی و درمانی نوآموزان در سال جدید تحصیلی(95-94) اجرا می شود.

وی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در دو مرحله انجام می شود كه در مرحله اول نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در مرحله بعدی براساس ضرورت، نوآموز برای بررسی دقیق تر به كارشناسان و پزشكان متخصص معرفی خواهد شد.

رحمانی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهر تهران گفت: این طرح در 60 پایگاه به منظور سنجش سلامت 98 هزار نوآموز تهرانی اجرا می شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور افزود: این طرح از امروز( 23خردادماه) در پنج منطقه آموزش و پرورش شهر تهران شامل مناطق 3،4،9،11 و 15 به صورت آزمایشی آغاز و اجرای طرح در مابقی مناطق آموزش و پرورش تهران نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رحمانی بیان كرد: این طرح به صورت رسمی از ابتدای تیرماه به مدت 50 روز اجرایی خواهد شد.

وی الكترونیكی شدن طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را از مهترین ویژگی های این طرح در سال تحصیلی 95-94 دانست و افزود: از این طریق دسترسی سریع به اطلاعات، دقت در كار و تسریع روند طرح سنجش امكانپذیر است.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بعد از مهرماه برای دانش آموزانی كه امكان ثبت نام برای آنان وجود نداشته نیز اجرا خواهد شد.

ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده و والدین می توانند به مدارس محدوده محل سكونت خود مراجعه كرده و معرفی نامه ای را از مدیر مدرسه برای مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل نوآموزان دریافت كنند.

تهرام/7245/ 1625
۰ نفر