۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81643967
T T
۰ نفر

شلاق بادهاي 120 روزه بر چهره سيستان

۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81643967
شلاق بادهاي 120 روزه بر چهره سيستان

زاهدان- ايرنا- كارشناس هواشناسي سيستان وبلوچستان گفت: وزش بادهاي 120 روزه همچنان با شدت در منطقه سيستان ادامه دارد.

علي ملاشاهي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از اواخر وقت امشب و در روزهاي يكشنبه و دوشنبه در ادامه بادهاي 120 روزه، توفان همراه با گرد و خاك منطقه سيستان شامل شهرستان هاي زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز را فرا خواهد گرفت.

وي اظهار كرد: توفان همراه با گرد و خاك در اين مدت منجر به كاهش شديد ديد و افزايش آلودگي هوا در منطقه سيستان مي شود.

حداكثر سرعت توفان هفته گذشته در منطقه سيستان 115 كيلومتر بر ساعت گزارش شد كه غلظت گرد و غبار را به 26 برابر حد مجاز و هشت برابر حد بحراني رساند.

ملاشاهي پيش بيني كرد كه دماي هواي شهرهاي نيمه شمالي استان در 48 ساعت آينده پنج تا هشت درجه كاهش يابد.

وي خاطرنشان كرد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل 18 درجه سانتي گراد خنك ترين و دلگان و زابل با حداكثر 44 درجه بالاي صفر گرم ترين شهرهاي استان بودند.

كارشناس هواشناسي سيستان وبلوچستان گفت: در اين مدت براي نواحي مركزي وزش باد با شدت كمتر همراه با افزايش غلظت غبار انتظار مي رود.

وي افزود: در سه روز آينده در نواحي جنوبي و جنوب شرقي استان همچنان شرايط براي رشد ابر در ساعات بعدازظهر و شب مهيا است و در برخي نقاط رعد و برق، رگبار پراكنده و وزش باد و گرد و خاك پيش بيني مي شود.

ملاشاهي ادامه داد: توفان آشوبا كه اثرات آن از روز دوشنبه هفته گذشته درياي عمان را مواج و توفاني كرده و روز گذشته در سواحل كشور عمان فعال بود در برخورد با خشكي تضعيف شد و از بين رفت.

وي گفت: درياي عمان همچنان در بخش هاي شرقي براي 24 ساعت آينده مواج پيش بيني مي شود.

استان سيستان وبلوچستان به علت خشكسالي 16 ساله و وزش بادهاي موسمي 120 روزه كه در چند سال اخير به 180 روز افزايش يافته در سيستان و مونسون در درياي عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان هاي شديد و گرد و غبار روبرو است كه گاهي سبب كاهش ديد و آلودگي هوا بيشتر از 20 برابر حد استاندارد مي شود.

3042/6081/ 1650
۰ نفر