۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81636743
T T
۰ نفر
احراز انحراف دربنیادتعاون ناجا/حضوربانوان دراستادیوم هاابلاغ نشده

تهران- ایرنا- سردار «سعید منتظرالمهدی» سخنگوی نیروی انتظامی، اعلام كرد: انحرافات شركت های تابعه بنیاد تعاون ناجا محرز و افرادی در این زمینه دستگیر شدند و بر این اساس پرونده همچنان مفتوح و در حال برررسی است.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی ایرنا، سردار منتظرالمهدی روز یكشنبه در نخستین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی افزود: در بنیاد تعاون ناجا انحرافاتی در شركت های زیرمجموعه آن انجام شد و سیستم های حفاظتی و بازرسی این مساله را سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام كردند.

وی با اشاره به اینكه این انحرافات محرز شد، گفت: فرمانده وقت ناجا پرونده قضایی در این زمینه تشكیل داد و موضوع را پیگیری كرد و در نهایت پرونده به دست قوه قضاییه سپرده شد.

منتظرالمهدی در مورد فروش نفت در ناجا گفت: در جلسه ای كه به این منظور در سال 92 برگزار شد، معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت، رییس خزانه داری، رییس بانك مركزی و نوبخت سخنگوی دولت و برخی مسوولان نیروی انتظامی موضوع فروش نفت را بررسی كردند و در این جلسه پذیرفته شد نفتی كه بابت كسری بودجه دریافت و فروخته شده پول آن به داخل ناجا آمده و هزینه كسری، حقوق و بودجه نیروی انتظامی شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: پروتكل، اقدامات قانونی و تشریفات در دولت قبلی انجام نشده و مخدوش بود براین اساس قرار شد نوبخت گزارشی تهیه كرده و به رییس جمهوری ارائه دهد.

منتظرالمهدی افزود: با روش دخلی و خرجی كه شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می شود این پول كه 180 میلیون دلار با ارز دولتی است جزو دیون است در ناجا و به خزانه دولت بازخواهد گشت. البته در دهه های گذشته نیز چنین مساله ای در قالب خرید بنزین اتفاق افتاده بود.



** مراسم ارتحال امام (ره) بدون هیچ مشكلی به پایان رسید

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به استقرار قرارگاه حضرت روح‌الله توسط فرماندهی تهران بزرگ گفت: این ماموریت از 13 خردادماه آغاز و تا پایان 15 خردادماه ادامه داشت. این در حالی است كه این ماموریت بدون هیچ مشكلی به پایان رسید و بیش از 30 هزار نفر از كاركنان نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در آن مشاركت داشته و حدود 20 هزار وسیله نقلیه ساماندهی شد.

به گفته وی، آمار سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مراسم ارتحال 15 درصد كاهش داشته و 8 سورتی پرواز از طریق بالگرد هواناجا انجام شد.



** طرح دریا از امروز كلید خورد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرح دریا از امروز كلید خورد و قرارگاه امنیتی انتظامی ساحلی در بیش از 110 نقطه ساحلی استان‌های شمالی كشور اعم از گلستان ، مازندران و گیلان برای هماهنگی با دستگاه‌ها و امنیت و پشتیبانی انتظامی ایجاد شد.

به گفته وی، سرویس‌دهی مناسب برای تخلیه هیجان مثبت جوانان ، انجام فعالیت‌های فرهنگی ، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ، ایجاد فضای معنوی و صمیمی در دستور كار نیروی انتظامی است.

منتظرالمهدی تاكید كرد: قرار است ماموران ما در كنار مردم باشند و همكاران نیز برای ایجاد امنیت و آسایش و همچنین پایداری آن در تعطیلات انجام وظیفه كرده و از سوی دیگر مردم با خادمان خود همكاری داشته و موازین شرعی، عرفی، اخلاقی و زیست اجتماعی را همواره مورد توجه قرار دهند.

وی به كاهش 50 درصدی غرق‌شدگان در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره كرد و گفت: 2 هزار و 500 نفر از گرفتارشدگان در دریا توسط دریابانان ناجا در سال گذشته نجات یافتند.

وی ادامه داد: برای باز اجتماعی كردن معدود افرادی كه اصرار به هنجارشكنی دارند ، برخورد فنی انجام می‌شود البته طرح دریا یك طرح مردمی است و باید به ‌صورت مردمی نیز انجام شود. بر این اساس، از پرسنل موسسات انتظام و پلیس‌های افتخاری در این طرح استفاده شده و پلیس نیز پشتیبان و حمایت امنیتی را در این طرح اجرا خواهد كرد.

منتظرالمهدی در مورد میزان رضایت مردم از كلانتری‌ها گفت: این موضوع نیازمند پیمایش است و سال گذشته در این حوزه اقداماتی انجام شد اما امسال نیز این موضوع در دستور كار مركز افكارسنجی قرار گرفته و نتایج آن اعلام خواهد شد.

** ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها به ناجا اعلام نشده است

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: هیچ گونه ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها بویژه سالن های والیبال ابلاغ نشده چرا كه مركز اصلی صدور مجوز در این زمینه وزارت كشور است.

وی اضافه كرد: در صورتی كه چنین ابلاغی اعلام شود امنیت آن را تامین خواهیم كرد اما اگر جلسه ای به این منظور برگزار شود وزارت كشور، ورزش و ناجا سه هسته تصمیم گیرنده در این زمینه خواهند بود در حالیكه تا كنون چنین جلسه ای برگزار نشده و ابلاغیه ای در این زمینه نداشته ایم.



** طرح جمع آوری معتادان مانند طرح سالم سازی محیط زیست نیست

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرح جمع آوری معتادان طرح سالم سازی محیط زیست نیست چرا كه معتادان انسان هستند و ما می توانیم همه آن ها را ظرف یك هفته جمع آوری كنیم اما مشكل بعد از جمع آوری است.

منتظر المهدی ادامه داد: به عنوان مثال بیش از 5 تا 6 كمپ ده هزار نفری در تهران نیاز است اما سعی داریم در حوزه پیشگیری هزینه مداخله و مقابله نیروی انتظامی را كاهش دهیم.

وی اضافه كرد از نظر آموزشی و رسانه ای مربیان در مدارس حضور می یابند اما مسئولیت اصلی در این زمینه با سازمان های دگیر است.



** وظایف ناجا درون سازمانی و برون سازمانی است

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی با حضور فرمانده جدید گفت: بخشی از فعالیت های ناجا درون سازمانی و در حوزه معیشت و صیانت پرسنل است كه در این زمینه قرارگاه متمركز صیانت از ناجا تشكیل شده و در زمینه ماموریت های برون سازمانی نیز وظیفه خدمات رسانی انتظامی بیشتر و بهبود آن به مردم را برای ایجاد آرامش به عهده داریم.

به گفته وی قرارگاه صیانت از نیروی انتظامی با مسئولیت فرمانده ناجا و معاونین وی به صورت هفتگی گزارش ارائه خواهد داد.



** هیچ تهدیدی در مرزهای كشور وجود ندارد

منتظرالمهدی گفت: مردم نگران نباشند چرا كه هیچ گونه تهدیدی در مرزهای كشور وجود ندارد و مرزبانان ما در تمام مرزهای كشور آمادگی كامل دارند.

وی اضافه كرد: راهبرد نیروی انتظامی پیش بینی حداكثری برای احتمالات حداقلی است و ناجا همواره آماده بوده و فرمانده نیروی انتظامی نیز بر تقویت مرزها تاكید داشته و مرزبانان به صورت كامل از مرزها دفاع خواهند كرد.



** راه اندازی پلیس كودك اول تیرماه ابلاغ می شود

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس كودك به عنوان برنامه ای جدید اول تیرماه امسال ابلاغ می شود البته این در حالی است كه زیرساخت های آن در پلیس پییشگیری انجام شده و به بحث ابلاغ ساز و كارهای آن انجام خواهد شد.

به گفته وی آموزش و پرورش یكی از مولفه های اصلی راه اندازی این پلیس است و تاكنون جلسات متعددی با آنها برگزار شده است.



** سینماها در ماه رمضان از افطار تا سحر باز است

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: سینماها در ماه مبارك رمضان از افطار تا سحر به جز ایام شب های قدر با نظارت سینماگران باز است.



** طرح جمع آوری سلاح در سیستان و بلوچستان در دستور كار نیروی انتظامی است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد استفاده از سلاح درسیستان و بلوچستان بدون هیچ ممنوعیتی گفت: طرح جمع آوری سلاح در این استان در دستور كار نیروی انتظامی است و به این منظور جلساتی متعددی با سران قوم ها در این استان انجام شده واین مشكل با اتفاق نظر آنها حل می شود.

وی هم چنین در مورد استعمال حشیش توسط دانش آموزان دبیرستانی گفت : آمار و ارقامی در این زمینه ندارم كه تا چه اندازه ای به مدارس ورود یافته و عقیده ای به این قصه ندارم .

وی درمورد فعالیت پلیس سایبری گفت: نیروی انتظامی با رصد كامل فضای مجازی وهم چنین با پیش بینی و اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه سعی دارد كه مشكل خاصی در این حوزه پیش نیاید از سوی دیگر در پلیس سایبری آمادگی كامل برای رصد فضای سایبری وجود دارد و با هراتفاق مجرمانه ای برخورد خواهد شد.

منتظرالمهدی با بیان اینكه فعالیت رمال ها در فضای سایبری در حال افزایش ا ست، گفت: پلیس فتا با این مساله برخورد خواهد كرد.

وی در مورد همكاری رسانه ها با پلیس گفت: رسانه ها همواره پشتیبان، حامی و ابزار نیروی انتظامی در عملكردها است اما امنیت یك تیغ دولبه است كه باید برخی از مسایل را رعایت كنیم چرا كه برخی از مسایل اگر در جامعه اشاعه یابد به صلاح نیست اما رسانه می تواند آنها را به صورت موردی به ما اطلاع دهد تا برخورد كنیم.

منتظرالمهدی تصریح كرد : اما برخی از مسایل در جامعه مسا له تب است تا سیستم های دفاعی بدن برای مقابله با میكروب ها آماده شود به همین دلیل گاه نیاز است تا استرس به جامعه وارد شود تا آمادگی در مردم به وجود آید اما برخی از مسایل را نمی توان مطرح كرد چرا كه احساس امنیت چیزی نیست كه به راحتی بدست آید و به راحتی آن را از دست داد.



** ساماندهی زنان كارتن خواب به عهده شهرداری است

منتظرالمهدی با بیان اینكه ساماندهی زنان كارتن خواب از وظایف شهرداری است گفت : شهرداری موظف است تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام كند اما نیروی انتظامی نسبت به نظم وانتظام بخشی وهم چنین پشتیبانی از آنها آمادگی دارد وهر گاه شهرداری اقدام كند نیروی انتظامی آماده حمایت است.

وی درمورد برخورد با دوردور ماشین های لوكس گفت : وجود چنین ماشین هایی زمینه ایجاد فاصله طبقاتی است كه تبعات آن در جامعه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با دوردورهای این ماشین ها و بازخورد مردم نسبت به عملكرد ناجا گفت: در برخورد با این خودروها صرفا تخلفات مدنظر است .بر این اساس نه پورشه بودن خودروها نه پراید بودن آنها ونه سرنشینان این خودروها مهم است بلكه با آنها اگر از مدار اخلاق و قانون عبور كنند برخورد خواهیم كرد.

منتظرالمهدی اضافه كرد: در این حوزه هرچه را كه لازم باشد افكار عمومی بدانند اطلاع رسانی شفاف كرده و برای تنویر افكار عمومی اطلاع خواهیم داد.

وی ادامه داد : عزم و اراده نیروی انتظامی پالایش درون سازمانی است بر این اساس هرگاه سیستم های نظارتی ، صیانتی و بازرسی متوجه شوند و بعضی از موارد قانون و اخلاق تخطی كرده با آنها برخورد و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی در مورد استفاده از سربازان برای انجام كارهای خدماتی در كلانتری ها گفت : نباید از سرباز به هیچ وجه در كارهای خدماتی استفاده شود و اگر مردم موردی را مشاهده كرده اند اطلاع دهند.

اجتمام(3)**9105**7268 ** د . الف** د.ت ** ن.پ ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه