۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81636722
T T
۰ نفر
مظلومیت شهدای غواص با فضاسازی رسانه های باطل دو چندان شد

تهران - ایرنا - فرمانده كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح گفت: فضاسازی های اخیر رسانه های اهل باطل بویژه بنگاه سخن پراكنی انگلیس، خط شكنان و غواصان عملیات كربلای 4 را كه با دستان بسته به شهادت رسیدند، مظلوم تر كرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده روز یكشنبه در نشست خبری 175 شهید غواص عملیات كربلای 4 در معراج شهدای تهران عنوان كرد.

وی با بیان كلامی گوهربار و نورانی از حضرت علی ابن ابیطالب(ع) گفت: ایشان می فرمایند(خوض فی الغمرات للحق)، فرو روید در گرداب حوادث برای حق، هر جا كه باشد، همانطور كه غواصان و رزمندگان دلیر اسلام در گرداب حوادث سخت و دشوار جنگ تحمیلی فرو رفتن و سربلند بیرون آمدند از جمله در اروند.

باقرزاده ادامه داد:‌ متاسفانه مظلومیت آشكار و پنهان عده ای از خط شكنان و غواصان شهید ما در یك بازی رسانه ای دشمن و بعضا‌ دوستان ناآگاه به حاشیه رفت، البته تعدادی از رسانه ها هم در این عرصه خوشبختانه با بصیرت و به خوبی به وظیفه خود عمل كردند كه شایسته قدردانی است.

سردار باقرزاده توضیح داد: روش متعارف كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح پرهیز از بیان برخی جزییات صحنه ای تفحص بوده و هست، زیرا همواره این نگرانی را داریم كه چه بسا كشش لازم برای دریافت بسیاری از حوادث جنگ تحمیلی نزد افكار عمومی وجود نداشته باشد.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح گفت: معمولا‌ دو خطر عمده مسایل دفاع مقدس را تهدید می كند كه نخست خطر تخریب چهره نورانی فرماندهان و رزمندگان و شخصیت های موثر در دفاع مقدس و دوم خطر تحریف به این معنا است كه بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف بشوند و چیزی های در آن بروز كنند كه حقیقت نداشته باشد.

وی ادامه داد: نخستین شك و تردید در قضیه خط شكنان و غواصان شهید از سوی دشمن بود و آن مطلب این بود كه چرا باید این تعداد افراد یكجا شهید شوند؟ خوب تفحص های كه داشتیم در سنوات اخیر و بعد از سقوط صدام، رقم های تفحص شهدا بالا نبود، اما این دفعه 270 شهید در جستجوهای كمیته مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح پیدا شدند كه 175 نفر از آنان به عنوان خط شكن و غواص مطرح شدند كه یافتن این شمار شهید از بركات ماه رجب بود.

سردار باقرزاده تصریح كرد: در موضوع خط شكنان و غواصان شهید عملیات كربلای 4 آنهایی كه زخم خورده هستند سناریویی را كلید زدند و در راستای همان اهداف و چارچوب همان اغراض آمدند و مطرح كردند كه چرا باید این تعداد شهید می شدند در یك عملیات و مقصر اصلی از بین رفتن این شمار از افراد فرماندهان آنان هستند.

وی گفت: در این میان بی بی سی به عنوان دایه مهربان تر از مادر بیش از سایر رسانه ها بر روی این قضیه مانور كرد و عده ای دیگر نیز آمدند و گفتند كه چه كسی گفته كه این رزمندگان غواص بوده اند، حالا ما غواص كه مطرح شد اساسا ذكر خاصه بعد از عام بود، ما گفتیم خط شكن و غواص و این موضوع چیز پنهانی نبود كه ما بخواهیم آن را بپوشانیم و پنهان كاری كنیم، این از بدیهیات جنگ است و كشتن و كشته شدن در جنگ وجود دارد.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین افزود: شبهه شد كه چرا خط شكن و آیا خط شكنان هم مگر اسیر می شوند و اصل شهادت هم برای برخی ها مساله شد كه در این میان عده ای گفتند ما اصلا این تعداد غواص نداشتیم و نام یگان مورد علاقه خودشان را ذكر كردند و در مورد آن قلم سرایی كردند.

سردار باقرزاده گفت:‌ این گروه از خط شكنان و غواصان شهید مربوط به چهار یگان 25 كربلا، 41 ثارالله، 14 امام حسین(ع) و 7 ولی عصر(عج) هستند.

فرمانده كمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح با بیان اینكه اطلاعات مربوط به شهدا دم دستی نیست و باید پس از خارج كردن پیكرها از منطقه بررسی شود، خاطرنشان كرد: اگر بخواهیم جزییات را با سرعت بیان كنیم، این اعلام، كار درستی نیست.

وی افزود:‌ مضحك ترین اظهارنظرها در مورد این شهدا از شبكه‌های ضدانقلاب منتشر شد كه آنان در تبلیغات ناروا و دروغ عنوان كردند، كه این شهدا، شهدای جنگ تحمیلی نیستند و در درگیری با گروهك تروریستی داعش به شهادت رسیده اند كه تحت عنوان غواصان عملیات كربلای چهار در حال ورود به كشور هستند كه مردم ما باید این موضوع را قضاوت كنند.

سردار باقرزاد گفت: البته ما شهدای مدافع حرم را چه در سوریه و چه در عراق با افتخار تشییع می‌كنیم و مشكلی نداریم كه بگوییم این افراد در دفاع از حرم آل الله شهید داده‌ایم.

وی مظلومیت شهدای خط شكن و غواص عملیات كربلای چهار را یادآور شد و گفت: متاسفانه اصل مظلومیت این شهدا و سند رسوایی جنایت بعثی صدام در این موضوع فراموش شده است،‌ همان هم ‌پیمانانی صدام كه امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند و غرب كه مدافع سرسخت صدام بود امروز شریك جرم این جنایت‌ها است و مدافعان حقوق بشر كه در زمان جنگ، رسانه‌های آنان در كوچكترین موضوع هیاهو می‌كردند، امروز سخنی نمی‌گویند.

وی با بیان اینكه برخی می‌گفتند كاش موضوع شهدا بازگو نمی‌شد، تا كی می‌ شود مظلومیت این شهدا و بچه های جبهه و جنگ را پنهان كنیم، افزود: در روزگاری عده‌ای از بهترین فرزندان این كشور جنگیدند و به هر دلیلی به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین خاطرنشان كرد: همه غواصان و خط شكنان زنده به گور نشده‌اند، چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد.

سردار باقرزاده گفت: این شهدا از اروندرود و سپس ام الرصاص عبور كردند و در نقطه‌ای كه پیدا شدند تا خط مقدم، 15 كیلومتر فاصله داشتند، اینان خط شكنانی بودند كه دشمن دستانش را با سیم تلفن، سیم های مفتولی، طناب و پارچه های كنفی و نظایر آن بسته بودند.

وی یادآور شد: مردم محلی و بومی منطقه ماجرای شهادت غواصان و خط شكنان را اینگونه برای ما تعریف كردند كه برخی از نیروهای ایرانی زخمی بودند كه زنده به گور شدند و سپس سگ‌های وحشی را به جان رزمندگان انداختند و بسیاری از نیروها تشنه لب به شهادت رسیدند.

سردار باقرزاده با تشریح یكی از این تفحص ها گفت: در قبرستانی كه نزدیك العماره بود، سه گروه جسد پیدا كردیم كه گروه نخست شهدای خودمان بودند، گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند كه در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند كه زن و كودك نیز در بین آنها به چشم می خورد بود، گروه سوم اجساد نیروهای عراقی بود كه ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آنها به جای تحویل این اجساد به خانواده‌هایشان آنها را در آن محل دفن كرده بودند.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح در ادامه‌ این نشست خبری از كشف پیكرهای پاك و مطهر 48 شهید دوران دفاع مقدس در خاك عراق طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: از این شمار ابدان پاك و مطهر 39 تن در مناطق جنوبی عراق و 9 تن دیگر نیز در كردستان عراق تفحص شده اند.

سردار باقرزاده افزود:‌ عملیات جستجو و تفحص شهدا در مناطق یادشده ادامه دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت تشییع پیكر پاك و مطهر شهدا گفت: طی ماههای اخیر 189 حرم شهدای گمنام در دانشگاههای سراسر كشور بر پا شد كه در این حرم ها 189 شهید خاكسپاری شدند.

سردار باقرزاده افزود: همچنین شماری از شهدا در شش حوزه علمیه خاكسپاری شدند و سه حرم شهید نیز در قوه قضاییه، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ایجاد شد كه شهدای نیز در این سه قوه به خاك سپرده شده‌اند.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین در ماه های اخیر سه حرم شهید در وزارتخانه های دفاع، نفت و اطلاعات ایجاد شد كه شماری از شهدای گمنام دفاع مقدس در آنان به خاك سپرده شدند.

وی همچنین از تشییع و به خاكسپاری شماری از شهدای گمنام دفاع مقدس در پنج نقطه از مراكز هسته ‌ای كشور از جمله تهران، نطنز، اصفهان، بوشهر و اراك خبر داد.

سردار باقرزاده گفت: طی ماه های اخیر 148 شهید گمنام نیز در مراكز ستادی، عملیاتی و آموزشی وابسته به نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و ناجا خاكسپاری شدند، 16 حرم شهید در مناطق عملیاتی جنوب و غرب كشور برپا و ایجاد شد و در دو نقطه از بازارهای تهران و یزد نیز شماری از شهدا تشییع و به خاك سپرده شدند.

وی تاكید كرد: بیشترین یادمان شهدای گمنام در جهان و مرتفع‌ ترین نقطه دفن این شهدا در جهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده كمیته جستجوی مفقودین ستادكل نیروهای مسلح گفت: در ماه های اخیر یكهزار و 78 حرم شهدید در نقاط مختلف كشور غیر از گلزار شهدا ایجاد شده و یكهزار و 100 نقطه در نوبت دریافت شهید هستند كه از این تعداد 188 نقطه دانشگاهی است.

وی با تشریح شرایط اسف بار یمن نیز افزود: اجساد چهار شهید از مجروحان یمنی كه برای درمان به ایران آمده بودند در معراج شهدای تهران در سردخانه نگهداری می شود كه از كمیته بین المللی صلیب سرخ درخواست كرده ایم كه اجساد این شهدا به كشورشان منتقل شود.

سردار باقرزاده با تشریح آخرین وضعیت یمن گفت:‌ سازمان‌های امدادرسان بین المللی نمی ‌توانند غذا و آب را برای 26 میلیون یمنی فراهم كند و این كشور با مشكل آب، غذا، سوخت و دارو مواجه است.

وی افزود: سازمان های بین المللی از جمله صلیب سرخ و نظایر آن در حال سانسور اطلاعات هستند، آنها پرهیز می كنند اطلاعات دقیقی از فجایع یمن را منتشر كنند.

سردار باقرزاده از برگزاری مراسم تشییع شهدا پیكر پاك و مطهر شهدا بعد از ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت:‌ تا كنون بالغ بر 45 هزار شهید دوران مقدس از سوی كمیته جستجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح كشف و شناسایی شده اند و باید شش هزار شهید نیز پیدا شوند.

وی یگان های مربوط به شهدای خط شكن و غواص عملیات كربلای چهار را به ترتیب یگان های مربوط به استان های مازندران، اصفهان، كرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان عنوان كرد.

اجتمام ** 7029 ** 9132 ** 1071