۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۹
کد خبر: 81631689
T T
۰ نفر
استاندار: قزوين از سرمايه گذاران كره جنوبي استقبال مي كند

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين در ديدار با رايزن اقتصادي و جمعي از تجار و بازرگانان كره جنوبي، گفت: از حضور سرمايه گذاران اين كشور در قزوين استقبال مي كنيم.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين، مرتضي روزبه دوشنبه شب در ديدار با رايزن اقتصادي و جمعي از تجار كره جنوبي با اشاره به ظرفيت هاي مختلف استان قزوين در زمينه توليد محصولات كشاورزي و كالاهاي صنعتي، گفت: فرصت هاي مناسب و زيادي به منظور همكاري اقتصادي ميان ايران بويژه قزوين با كره جنوبي وجود دارد كه بايد از آن استفاده كنيم.

وي تصريح كرد: لازمه افزايش اين ارتباطات و همكاري هاي اقتصادي بين يكديگر، شناخت كافي و دقيق دو طرف از يكديگر مي باشد و ضروري است سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي كره جنوبي نسبت به ظرفيت هاي اقتصادي ايران از جمله قزوين شناخت بيشتري پيدا كنند.

روزبه از قزوين به عنوان استاني با قابليت هاي فراوان در بخش كشاورزي ياد كرد و گفت: قزوين در توليد برخي از محصولات كشاورزي در كشور جايگاه ويژه اي دارد و با وجود سه هزار و 500 واحد صنعتي شرايط لازم را براي توليد انواع محصولات صنعتي و صنايع تبديلي در خود بوجود آورده است.

روزبه در خصوص شرايط استان قزوين براي توسعه روابط خارجي نيز گفت: اين آمادگي از سوي دولت و همچنين نمايندگان بخش خصوصي وجود دارد تا در اين زمينه با فعالان اقتصادي كشور هاي مختلف از جمله كره جنوبي ارتباط بيشتري برقرار كنيم.

وي اظهار داشت: يكي از سياست هاي اقتصادي كه كشور ايران از جمله قزوين دنبال مي كند، رونق اقتصادي بر اساس توسعه صادرات غير نفتي به شمار مي رود.

رايزن اقتصادي كشور كره جنوبي نيز در اين ديدار با بيان اينكه از واحدهاي مختلف توليدي استان قزوين بازديد كرده است، گفت: كشور كره جنوبي آمادگي دارد تا در بخش معدن، ساخت واحد هاي مسكوني و صنعت نيروگاهي با قزوين همكاري كند.

وي همچنين از ادامه همكاري يك شركت بزرگ كره جنوبي با شركت فرآوري مس طارم سفلي جهت توسعه روابط اقتصادي خبر داد.

3013