۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81630312
T T
۰ نفر

توطئه صهيونيستي گروه تروريستي داعش

۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81630312
توطئه صهيونيستي گروه تروريستي داعش

تهران - ايرنا - روزنامه جام جم در يادداشت شماره دوشنبه با مروري بر چگونگي تشكيل گروه تروريستي داعش و نامگذاري آن به عنوان دولت اسلامي، اين اقدام را با تلاش صهيونيستها براي جا انداختن دولت يهودي مقايسه كرد.

در اين يادداشت به قلم سيد رسول موسوي مي خوانيم: شوراي امنيت سازمان ملل همه ماهه گزارش‌هايي از وضعيت سياسي – امنيتي مناطق بحراني جهان منتشر مي‌كند. اين گزارش‌ها حاصل بررسي‌هاي خاص تيم‌هاي متخصص سازمان ملل در اين مناطق است كه تحت نظر نمايندگان ويژه دبيركل در امور آن مناطق يا كشور خاص فعاليت مي‌كنند.

اين گزارش‌ها را بايد جدي گرفت و نبايد آنها را مشابه گزارش‌هاي خبري تصور كرد زيرا اين گزارش‌ها مبناي تصميم‌گيري و عمل سازمان ملل و ارگان اجرايي آن يعني شوراي امنيت قرار مي‌گيرد.

در گزارش ماه اخير (مي‌- ارديبهشت) در خصوص عراق موارد مختلفي مطرح شده است كه مطالعه آن براي دست‌اندركاران امور عراق و خاورميانه ضروري به نظر مي‌رسد .

اين گزارش در ميان مطالب بسيار متعدد مربوط به تحولات اخير عراق مي‌نويسد ... گزارش اخير تيم ناظر بر كميته تحريم‌هاي القاعده 1989/1367 نشان مي‌دهد كه 25000 جنگجوي خارجي از 100 كشور خارجي به عضويت القاعده و داعش درآمده‌اند كه اكثريت آنان در عراق و سوريه هستند.

اين گزارش بيان‌كننده اين نكته است كه در صورت وقوع يك شكست پيش‌بيني نشده براي داعش در عراق و سوريه خطر پخش شدن اين عده در جهان در بازكشت به خانه يا جذب در شبكه‌هاي ديگر وجود دارد.

براي ما سخت است كه داعش را به نامي كه داعش بر خود نهاده يعني دولت اسلامي بناميم زيرا كه از اساس نه دولت بودن آن را قبول داريم و نه اسلامي بودن آن را ولي اگر به اين پديده از نگاهي كارشناختي نظر افكنيم و با پديده مشابه ديگر در خاور ميانه يعني دولت يهودي مقايسه كنيم شايد آن موقع لازم باشد براي شناخت بيشتر داعش آن را حداقل در محافل مطالعاتي و سياست سازي با نام خود نهاده‌اش ياد كنيم.

دولت يهودي واژگاني است كه رژيم صهيونيستي در سال‌هاي اخير و به دنبال مذاكرات به اصطلاح صلح با فلسطيني‌ها بر خود نهاده و اصرار دارد كه فلسطيني‌ها و ديگر كشورها قبول كنند كه اسرائيل يك دولت يهودي صرف است و همه مي‌دانند كه پذيرش اين ادعاي رژيم صهيونيستي سرآغاز آوارگي جديد فلسطيني‌هاست زيرا كه در دولت يهودي جايي براي غيريهوديان وجود ندارد و اگر يك نكته را هم به ياد آوريم كه رژيم صهيونيستي تنها موجوديتي است كه بدون شناخته شدن مرزهايش به عنوان يك كشور به عضويت سازمان ملل در آمده است آن وقت شباهت بيشتري بين توطئه شكل‌گيري دولت يهودي و دولت اسلامي خواهيم يافت.

گاهي اوقات به قدري توطئه‌ها وحشتناك هستند كه آدمي آرزو مي‌كند آن توطئه دروغ باشد و ذهن انسان ناخودآگاه در جستجوي تحليل‌هايي بر مي‌آيد كه واقعيت را به گونه‌اي ديگر براي آدم ترسيم كند و توطئه صهيونيستي تشكيل دولت اسلامي هم از اين نوع است كه آرزو مي‌كنيم واقعيت نداشته باشد ولي اگر به تاريخ شكل‌گيري اسرائيل توسط گروه‌هاي تروريستي ايرگون، هاگانا و اشترن مراجعه كنيم مشابهت زيادي بين عملكردهاي آنان و گروه‌هاي تروريستي داعش و جبهه النصره و ديگران خواهيم يافت.

گروه‌هاي تروريستي ايرگون، هاگانا و اشترن از صهيونيست‌هاي افراطي كشورهاي مختلف دنيا و عمدتا اروپايي تشكيل مي‌شدند كه با كمك انگليسي‌ها وارد فلسطين شدند و با جنايات خود فلسطيني‌ها را آواره كرده و اين سرزمين را به اشغال خود در آوردند شبيه اتفاقي كه در حال حاضر در عراق و سوريه در حال وقوع است.

تروريست‌ها از كشورهاي مختلف و بيشتر از اروپا و آمريكا به عراق و سوريه وارد مي‌شوند تا در مرزهايي تعريف نشده دولت به اصطلاح اسلامي را بوجود آورند و همانگونه كه اروپايي‌ها با تشكيل دولت يهودي از مزاحمت‌هاي تندروهاي يهودي راحت شدند با تشكيل دولت اسلامي (به زعم خود) از مزاحمت‌هاي مسلمانان در كشورهاي خود فراغت يافته و كشورهاي اسلامي را درگير منازعات بي‌پايان مي‌كنند.

دولت يهودي ده‌ها سال جنايت كرد و اين بار به نام دولت اسلامي جنايت‌ها ادامه مي‌يابد.

همه مي‌دانند كه بنيانگذارن رژيم صهيونيستي رهبران گروه‌هاي تروريستي بودند كه به دروغ تحت تعقيب سازمان‌هاي امنيتي انگليس و ديگر كشورهاي اروپايي بودند ولي بعد از مدتي همين رهبران گروه‌هاي تروريستي با عناويني چون رئيس‌جمهور و نخست‌وزير و وزير خارجه اسرائيل به طور رسمي توسط آمريكا و انگليس ديگر كشورهاي اروپايي مورد استقبال قرار گرفتند.

امروز مقامات مختلف آمريكايي بصراحت اعلام مي‌كنند كه القاعده و داعش را خودشان بوجود آورده‌اند هرچند كه فعلا اين اعلام مكارانه در قالب انتقاد از خود مطرح مي‌شود ولي حقيقتي بيان مي‌شود تا در آينده زمينه‌ساز رخداد ديگري باشد.
۰ نفر