۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81628963
T T
۰ نفر

چهارشنبه خون به پا می شود؛ فیلمی با موسیقی متفاوت

۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81628963
چهارشنبه خون به پا می شود؛ فیلمی با موسیقی متفاوت

تهران - ایرنا - آهنگساز فیلم چهارشنبه خون به پا می‌شود، گفت: با توجه به فرهنگ‌هاي متفاوتي كه شخصیت‌هاي اصلي فیلم دارند، در طول موسیقي آن سعي شد از نشانه‌های مختلفی كه هر یك برخاسته از فرهنگي خاص است استفاده شود.

افشین عزیزی روز یكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: به عنوان مثال براي شخصیت سنتي فیلم تا حدودي سعي شد از موسیقي و سازي كه داراي شاخصه‌های سنتي باشد، استفاده شود و براي شخصیت‌هاي اصلي دیگر فیلم نیز همین اتفاق افتاده است.

فرامرز قریبیان، حامد بهداد، همایون ارشادی از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند كه قرار است اواخر شهریور ماه امسال اكران شود.

افشین عزیزی پیش از این آهنگساز مجموعه‌های تلویزیونی چون یادداشت‌های یك زن خانه‌دار، ماتادور و فیلم‌های سینمایی چون؛ مردن به وقت شهریور و آزاد راه را برعهده داشته است.

عزیزی در ادامه افزود: به علت حجم بالاي موسیقي استفاده شده در این فیلم و با توجه به اینكه موسیقي كاملاً در طول اثر به صورت واضح شنیده می‌شود، مجبور بودیم به گونه‌اي عمل كنیم كه این حجم از موسیقي براي بیننده آزار دهنده و تكراري نشود، براي این موضوع علاوه بر استفاده از همه سازها اركستر سمفونیك به صورت گروهي یا تكنوازي، از سازهایي مثل تار، دودوك، گیتار الكتریك، گیتار آكوستیك، بامبو ساكس و سازهاي پركاشن و در جاهایي نیز از آواي انساني استفاده كردیم.

وی اظهار داشت: از دیگر عوامل مهمي كه باعث شد تا این كار با فشردگي زیاد خود به صورت استاندارد انجام شود همراهي و همكاري و تصمیمات درست كارگردان بود، وی با توجه به اعتمادی كه به مجموعه داشت به صورت كلي نظرات خود را منتقل می كرد و در مراحل تخصصي و موسیقایي كار نیز دست ما را باز می گذاشت، این امر باعث شد تا موسیقي این كار در اكثر مواقع كاركرد اصلي خود را داشته باشد.

وی در ادامه به همراهي و تعامل رامین ابوالصدق صداگذار فیلم نیز اشاره كرد و گفت: به علت استفاده زیاد از افكت‌هاي صوتي و موسیقي در این اثر سینمایی اگر این همكاري و تعامل‌ها صورت نمی‌گرفت شاید باند صوتي فیلم 'چهارشنبه خون به پا می شود' به صورتی كه در حال حاضر هست، نمی بود.

عزیزی افزود: به علت فضاي حاكم بر كل فیلم، فیلمنامه و اهمیتي كه هر یك از شخصیت‌هاي اصلي فیلم ‌دارند، موسیقي آن براساس شخصیت‌هاي اثر ساخته شده است.

وی با اشاره به پایان ساخت موسیقی فیلم چهارشنبه خون به پا می‌شود، گفت: با توجه به روند كارگرداني و نوع داستان فیلم، فضا براي ساخت موسیقي براساس هر یك از شخصیت‌هاي اصلي طراحی شد و طي جلساتي كه با كارگردان داشتیم به این نتیجه رسیدیم براي هر یك از شخصیت‌ها ساز خاص و براي بعضي از آنها تم خاصي را در نظر بگیریم.

وی تصریح داشت: این انتخاب با توجه به حجم بسیار بالاي موسیقي در فیلم كاملاً در طول آن مشهود است و با گذشت زمان كوتاهي از فیلم بیننده با این سازبندی‌ها و تم‌ها ارتباط بر قرار می‌كند.

فیلم سینمایی چهارشنبه خون به پا می‌شود ساخته حماسه پارسا یك تریلر اجتماعی - پلیسی است كه تهیه‌كنندگی آن را سیدغلامرضا موسوی برعهده دارد.

فراهنگ**9246**1569

سرخط اخبار فرهنگ