۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81627793
T T
۰ نفر

چين حادثه انفجار در مسجد عربستان را محكوم كرد

۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81627793
چين حادثه انفجار در مسجد عربستان را محكوم كرد

پكن - ايرنا - در پي انجام دومين حمله تروريستي به نمازگزاران در عربستان طي يك هفته گذشته، چين انجام اين گونه رفتار خشونت آميز را مورد نكوهش قرار داد و آن را محكوم كرد.

به گزارش ايرنا، هوا چون اينگ» سخنگوي وزارت امور خارجه چين اعلام كرد: هر اقدام تروريستي به هر شكلي از ديدگاه پكن محكوم است و چين از اتخاذ تدابير لازم براي برقراري ثبات و امنيت در كشور عربستان حمايت مي كند.

او همچنين با خانواده هاي قربانيان و زخمي هاي اين حوادث ابراز همدردي كرد.

روز گذشته - جمعه - يك عامل انتحاري كه قصد داشت با ورود به مسجد امام حسين (ع) در شرق عربستان، خود را در ميان شركت كنندگان در مراسم نماز جمعه منفجر كند به دليل آنكه موفق نشد خود را به داخل مسجد برساند، اقدام به منفجر كردن جليقه انفجاري خود در مقابل درب پاركينگ مجاور مسجد كرد كه علاوه بر عامل انتحاري، سه نفر ديگر در حادثه جان خود را از دست دادند.

وقوع اين حادثه در رسانه هاي چين نيز بازتاب داشت و اخبار آن در سطحي گسترده در سايت هاي خبري به چاپ رسيد.

تلويزيون چين و خبرگزاري شين هوا در گزارشي اعلام كردند كه حادثه مزبور، اتخاذ تدابير امنيتي شديدتري در مساجد عربستان را مي طلبد و بايد در سامانه هاي امنيتي و دوربين هاي كار گذاشته شده در اين اماكن نظارت بيشتري صورت بگيرد.

اين رسانه ها همچنين از افزايش تعداد دوربين هاي مدار بسته، نيروهاي امنيتي و نگهبانان مساجد در سراسر كشور عربستان خبر داده اند.

روزنامه گلوبال تايمز چين مي نويسد كه عامل اين انفجار انتحاري در شهر «دمان» زماني كه نتوانست وارد مسجد شود خود را در مقابل در ورودي منفجر كرد كه بر اثر آن خود وي و سه نفر ديگر كشته شدند.

انفجاري نيز يك هفته قبل در مسجد امام علي(ع) در شهرك القديح استان قطيف و در ميان نمازگزازان شيعه به وقوع پيوست كه در اين حمله بيش از 20 نفر شهيد و دهها نفر ديگر زخمي شدند.

در همين حال رسانه هاي چين نسبت به حمايت هاي برخي از كشورهاي عربي - البته بدون نام بردن از آنها - از داعش اشاره كرده و افزوده اند كه داعش دست پرورده آمريكا و مورد حمايت اين كشورهاي عربي است.

گلوبال تايمز مي نويسد كه هدف اصلي داعش اختلاف انداختن در ميان مسلمانان است و برخي از اين كشورها با كمك هاي مالي و تسليحاتي خود به داعش به اين هدف كمك كرده اند.

آساق*231*1597