رهبر جمعیت علمای پاكستان انفجار تروریستی در شهر دمام عربستان را محكوم كرد/ انگشت اتهام به سوی صهیونیسم

اسلام آباد – ایرنا – ساعتی پس از انفجار تروریستی امروز (جمعه) در مسجد امام حسین (ع) شهر دمام عربستان، رهبر جمعیت علمای پاكستان (اهل تسنن) این اقدام تروریستی و ضدشیعی را به شدت محكوم كرد.

ظهر امروز(جمعه) و هنگام اقامه نماز جمعه در مسجد امام حسین (ع) متعلق به شیعیان در شهر دمام عربستان، انفجار بمب دست كم دو كشته برجا گذاشت.

صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر Sahibzada Abul Khair Muhammad Zubair روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام تروریستی بدون تردید بخشی از توطئه بین المللی برای ایجاد تفرفه میان مسلمانان و تضعیف جهان اسلام است.

این شخصیت سیاسی-مذهبی و اهل تسنن پاكستان اظهار داشت: بدون تردید دست های صهیونیست ها و آمریكا پشت پرده این گونه حملات با هدف افشاندن بذر تفرقه میان مسلمانان، پنهان است. دشمنان اسلام با دست زدن به این جنایات به دنبال اختلاف افكنی میان شیعه و سنی هستند.

وی گفت كه دولت عربستان باید نسبت به حفظ جان مردم كشورش، صرف نظر از اینكه قربانیان تروریسم متعلق اكثریت هستند یا اقلیت، در مقابل اینگونه اقدامات تروریستی احساس مسوولیت كند.

رهبر حزب جمعیت علمای پاكستان وقوع اینگونه حملات تروریستی علیه عربستان را بی ارتباط با حمایت های مالی و تسلیحاتی این كشور از گروه های تروریستی ندانست.

این نخستین بار نیست كه تروریست های تكفیری شیعیان مظلوم عربستان را هدف حملات خود قرار می دهند .

جمعه گذشته نیز یك تروریست انتحاری خود را در مسجد امام علی در شهرك القدیح قطیف و در میان نمازگزازان شیعه منفجر كرد .

در جریان حمله انتحاری به مسجد امام علی (ع) در القطیف واقع در شرق عربستان ، بیش از 20 نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

نیمه شب تاسوعای حسینی سال گذشته نیز 3 عامل ناشناس بعد از پیاده شدن از خودروی خود به سمت عزاداران حسینی عربستانی در منطقه احساء تیراندازی كردند و 8 تن را به شهادت رساندند و 30 تن دیگر را نیز زخمی كردند كه در بین آنها چندین زن و كودك نیز بودند.

آساق*3*272**1723