قانون هاي مصوب درزمينه حمايت از زنان و كودكان بي سرپرست اجرا نمي شود

زنجان - ايرنا - رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران گفت: قانون هاي مصوب در زمينه حمايت از زنان و كودكان بي سرپرست از جمله پرداخت حداقل يك سوم حقوق كارمندان دولت به عنوان مستمري ماهانه به اين قشر از جامعه اجرا نمي شود.

سيدحسن موسوي چلك روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به روند افزايش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه، افزود: تعداد يك ميليون و 200 هزار زن سرپرست خانوار در سال 75 به بيش از دو ميليون و 553 هزار نفر در سال 90 افزايش يافته است.

وي از طلاق، فوت و تصادفات به عنوان مهمترين علل افزايش تعداد اين زنان در جامعه نام برد.

رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران گفت: تعدادي از اين زنان تحت پوشش بهزيستي و برخي تحت پوشش كميته امداد هستند اما اين امر نمي تواند مويد تحت پوشش بودن تمامي زنان سرپرست خانوار در كشور باشد.

نداشتن مهارت كافي و عدم علاقه مند به استقلال مالي و اعتقاد به وجود آب باريكه اي به عنوان مستمري از مهمترين مشكلات مبتلا به جامعه زنان سرپرست خانوار است.

موسوي از كاهش سالانه روند ازدواج و افزايش تعداد طلاق در جامعه خبر داد و يادآورشد: به ازاي هر پنج ازدواج يك طلاق در كشور ثبت مي شود.

هر ساعت 18 طلاق در كشور ثبت مي شود.

وي تعداد جمعيت داراي سن ازدواج در كشور را 11 ميليون نفر اعلام و اضافه كرد: متاسفانه آسيب هاي اجتماعي كانون خانواده را نشانه گرفته است.

انجمن مددكاري ايران داراي 27 شعبه استاني و 14 كارگروه تخصصي است.

رييس انجمن مددكاري ايران گسترش اعتياد را زنگ خطري براي جامعه عنوان كردو گفت: بر اساس آمارهاي موجود دو ميليون و 325 هزار نفر به صورت دايمي يا تفنني در كشور از مواد مخدر استفاده مي كنند.

موسوي نبود سيستم لازم براي ثبت دقيق تعداد معتادان كشور را از مشكلات اين بخش برشمرد.

وي همچنين از پايين آمدن سن استفاده و گرايش زنان به مواد مخدر در كشور خبر داد.

7318/6085