۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81624841
T T
۰ نفر
همه فعالان رسانه‌اي زير چتر حمايت بيمه‌اي وزارت ارشاد هستند

تهران- ايرنا- مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بيمه هيچ خبرنگاري قطع نشده و با توجه به سياست هاي معاونت مطبوعاتي هيچ فعال رسانه اي بدون بيمه نخواهد ماند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، حسن محرابي در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره مطبوعات غرب كشور در خرم‌آباد افزود: مشكل بيمه خبرنگاران حل شده به اين صورت كه بخشي از بيمه خبرنگاران برعهده مديران مسئول و صاحبان امتياز نشريات و خبرگزاري‌ها قرار گرفته است.

به گفته وي بخشي ديگر از خبرنگاران مي‌توانند با مراجعه به سايت سمان ثبت نام و كارت حرفه‌اي خبرنگاري و روزنامه‌نگاري را دريافت كنند كه از آن طريق وزارت ارشاد بيمه آن‌ها را پرداخت مي كند.

محرابي خاطرنشان كرد: براي پالايش ليست صندوق اعتباري هنر، فعالان رسانه اي كه به صورت پاره وقت با رسانه ها همكاري مي كنند و توسط هيچ رسانه اي بيمه نيستند، مي توانند به سايت صندوق اعتباري مراجعه و در بخش فعالان غير حرفه اي ثبت نام كنند تا از خدمات بيمه اي بهره مند شوند.



** تفاهمنامه با بيمه سلامت

وي همچنين به امضاي تفاهمنامه با بيمه سلامت هم اشاره كرد و گفت: با اعلام آمادگي بيمه سلامت براي بيمه كردن فعالان مطبوعاتي، آن دسته از افرادي كه از طريق رسانه هايشان بيمه نشده اند، به ويژه افرادي كه ميزان همكاري آنها با يك رسانه مشخص به حدي نيست كه در زمره همكاران اصلي آن رسانه قرار بگيرند، مي توانند از اين طريق اقدام كنند.

به گفته محرابي اين افراد مي توانند به سايت بيمه سلامت مراجعه و براي انجام بيمه، نام نويسي كنند تا بعد از استعلام لازم از وزارت ارشاد و سازمان تأمين اجتماعي، بيمه شوند.

مدير كل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد خاطرنشان كرد كه با كمك وزارت رفاه، بيمه اين افراد رايگان مي شود و با همراهي سازمان تأمين اجتماعي و بازپرداخت مابه التفاوت توسط خود فرد يا مسيرهاي جايگزين، موضوع بازنشستگي اين افراد نيز سامان مي گيرد.



** بسته هاي حمايتي سال 94 معاونت مطبوعاتي

محرابي همچنين از بسته حمايتي سال 94 معاونت مطبوعاتي در خصوص حمايت ويژه از فعالان رسانه اي خبر داد و گفت: رايزني ها در خصوص پرداخت يارانه بيمه تكميلي انجام شده تا رسانه ها بدون پرداخت هزينه، بيمه تكميلي همكاران خود را نيز انجام دهند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حميدرضا حنان مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان هدف اصلي برگزاري هشتمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور را تشخيص رسانه هاي قوي از رسانه هاي ضعيف و كم كار دانست و گفت: يكي از مولفه هاي مورد نظر در رتبه بندي مطبوعات را نيز نتايج اين جشنواره و بررسي كيفيت آثار آن عنوان كرد.

بيش از يكهزار و 500 اثر از 450 فعال رسانه اي ايلام، كرمانشاه، همدان، كردستان و لرستان به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.

هشتمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي غرب كشور سوم تا ششم خردادماه در خرم آباد برگزار شد.

فراهنگ**1355**1569