۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81624521
T T
۰ نفر
موسسه توسعه علمی و فناوری فرهیختگان خراسان رضوی راه اندازی می شود

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت شبكه ی دانشگاه های این استان، از تاسیس موسسه توسعه علمی و فناوری فرهیختگان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علی رضا رشیدیان در پنجمین جلسه ی هم اندیشی با روسای دانشگاه ها، پارك علم و فناوری و بنیاد نخبگان افزود: در این موسسه كه در راستای هم افزایی بیشتر دانشگاه ها راه اندازی می شود روسای دانشگاه ها عضویت دارند.

وی به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سالجاری اشاره و بر لزوم استفاده از ظرفیت تمام سلایق سیاسی و عدم تحریك جریانات و گرایشات مختلف در دانشگاه ها، تاكید كرد.

مهندس رشیدیان گفت: در عین حالی كه از ارتقای نشاط، بینش و آگاهی سیاسی دانشجویان استقبال می كنیم ولی نباید این مهم به رسالت اصلی دانشگاه كه همانا تحقیق، آموزش و پژوهش است لطمه وارد شود.

وی با اشاره به جایگاه و نقش موثر دانشگاه ها، مراكز آموزش عالی و حوزه های علمیه در برنامه های توسعه ای استان، بر لزوم ایجاد زمینه های مشاركت و هم افزایی بیشتر در تصمیم سازی و تصمیم گیری و استفاده از نهادهای علمی در راستای رفع مشكلات تاكید كرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه های همكاری بین استانداری، دستگاه های اجرایی و مراكز آموزش عالی به امضا رسید تا رفع چالش های این استان به صورت علمی و تخصصی دنبال شود.

رشیدیان افزود: تفاهم نامه بین استانداری، شهرداری مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9 در خصوص تحقیقات كاربردی برای رفع معضلات حاشیه ی شهر، تشكیل 10 كارگروه تخصصی و علمی و یك پایلوت اجرایی در محدوده ی حاشیه شهر را از جمله این تفاهم نامه ها بیان كرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تفاهم نامه دوم بین استانداری، اداره كل بهزیستی و دانشگاه پیام نور منطقه ی هشت در خصوص برنامه ریزی برای كاهش آسیب های اجتماعی، توسعه ی سلامت و امنیت غذا، تحكیم بنیان خانواده، مسائل فرهنگی و اجتماعی در توسعه ی شهر و روستا، پیگیری برای كاهش آسیب های اجتماعی، توانبخشی و سلامت و رفاه سالمندان، به امضا رسید.

وی موضوع تفاهم نامه ی سوم را به كارگیری ظرفیت های علمی و تخصصی در راستای تحقق برنامه های محیط زیست مبتنی بر اسناد توسعه و آمایش، توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و هدایت طرح های كاربردی و پایان نامه ها بر اساس نیاز سنجی های علمی صورت گرفته اعلام كرد و گفت: این تفاهم نامه بین استانداری، اداره كل محیط زیست و دانشگاه فردوسی مشهد، امضا شد.

1211