۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81623708
T T
۰ نفر
مشاور انجمن نخبگان:ترك تحصيل دربين دختران دانش آموزخوزستان بسيار زياد است

اهواز- ايرنا- يكي از مشاوران انجمن نخبگان كشور گفت: ترك تحصيل در بين دختران دانش آموز خوزستان بسيار زياد است كه بايد مشكلات در اين حوزه بررسي شود.

به گزارش ايرنا وحيد كيارشي سه شنبه در شوراي آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسراي جلسات استانداري خوزستان در اهواز،باشاره به اينكه از مهم ترين عوامل ترك تحصيل در بين دختران ازدواج در سن پايين است،اظهار كرد: اين موضوع باعث شده كه تعداد محصلان زن در مدارس بزرگسال اين استان زياد شود.

وي گفت: مشكلات زيادي در بخش آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد كه از آن جمله مي توان به فرسوده بودن مدارس، غير بومي بودن معلمان، تعداد زياد دانش آموزان حاشيه نشين، دو زبانه بودن بيشتر دانش آموزان، و خروج دختران از چرخه آموزش و پرورش به دليل دو زبانه بودن اشاره كرد.

كيارشي بيان كرد: در مناطق عرب زبان خوزستان بيشتر دانش آموزان از چرخه آموزش خارج مي شوند ، ضمن اينكه در خوزستان به دليل گرمي بالاي هوا ساعات آموزش بسيار كم شده است.

مشاور انجمن نخبگان كشور اظهاركرد: ميزان حق التدريسي كه به معلمان در خوزستان داده مي شود بالاتر از ساير استان هاست كه بايد به اين مهم رسيدگي شود.

وي با اشاره به آماري كه از وضعيت تحصيلي دانش آموزان در خوزستان گرفته شده بيان كرد: ميزان دانش آموزاني كه در خوزستان در دوره تحصيلي خود مردود مي شوند بالغ بر 34.2 درصد است كه اين ميزان آمار در كشور بالغ بر 20 درصد كه آمار خوزستان بسيار بالاتر از نرم كشور است.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان نيز گفت: بر اساس آماري ارايه شده توسعه يافتگي در غرب خوزستان از شرق آن بيشتر است اين در حالي است كه آمار و اطلاعات نشان مي دهد سطح آموزش در شرق استان بهتر از غرب خوزستان است كه بايد به اين موضوع رسيدگي شود.

اميد حاجتي بيان كرد: ارتقاي شاخص هاي اقتصادي و فرهنگي بايد وارد مطالعات آموزش و پرورش در جهت تدوين سند جامع توسعه آموزش و پرورش شود.

وي گفت: نمونه هاي موفق آموزش مثل شهرستان بهبهان و يا استان هاي موفق كشور بايد به عنوان الگو در سامانه آموزشي كشور استفاده شود.

تعدادي از مشاوران انجمن نخبگان كشور در تدوين و جمع آوري آمار و اطلاعات سند جامع توسعه آموزش و پرورش نظارت و فعاليت دارند.

7158/6037

سرخط اخبار استان‌ها