۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱
کد خبر: 81622816
T T
۰ نفر
92 درصد تجهیزات شهربازی های كهگیلویه وبویراحمد فاقد استاندارد است

گچساران - ایرنا - مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی كهگیلویه و بویراحمد گفت : 92درصد از تجهیزات شهربازی های این استان گواهینامه استاندارد پس از نصب را ندارد.

مهدی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجباری بودن استاندارد وسایل شهربازی و نقش آن در سلامت كودكان افزود: چشم پوشی از غیراستاندارد بودن شهربازی ها ، بازی با سلامت مردم است.

وی با بیان اینكه از سال گذشته تاكنون چندین بار به این شهربازی ها تذكر داده شده است ، اظهار كرد: این مراكز تفریحی كه استاندارد مورد نظر را رعایت نكردند، بزودی پلمپ می شوند.

متقیان تصریح كرد: بسیاری از تجهیزات در پارك های شهرستان های بویراحمد، گچساران، كهگیلویه، باشت، بهمئی، چرام و لنده گواهینامه ایمنی پس از نصب را ندارند.

وی نداشتن گواهینامه ایمنی را از مهمترین مشكلات تجهیزات موجود در پارك ها و شهربازی های این استان اعلام كرد و گفت: در سال های گذشته چند نفر بر اثر استاندارد نبودن وسایل بازی در مكان های تفریحی كهگیلویه و بویراحمد دچار خسارت جدی شدند.

وی بیان كرد: مكاتبه لازم با متولیان امر در زمینه نداشتن گواهینامه ایمنی پس از نصب وسایل بازی موجود در پارك ها و شهربازی های استان انجام شده است.

وی ابرازكرد: با وجود تذكر بازرسان این اداره كل به بهره برداران تجهیزات بازی در پارك ها و شهربازی های كهگیلویه و بویراحمد و دادن مهلت برای رفع نواقصات وسایل و دریافت گواهینامه ایمنی پس از نصب تاكنون اقدامی از سوی آنان انجام نشده است.

متقیان با اشاره به اینكه سلامت مردم در استفاده از وسایل بازی غیرایمن در پارك های و شهربازی های كهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اداره كل استاندار و تحقیقات صنعتی استان با همكاری نهادهای مربوطه نسبت به پلمپ تمامی وسایل و تجهیزات بازی فاقد گواهینامه ایمنی پس از نصب اقدام خواهد كرد.

مدیر كل استاندارد و تحقیقات صنعتی كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: براساس قانون بازرسی از تجهیزات شهربازی ها توسط شركت بازرسی تخصصی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود.

متقیان اظهار كرد: وسایل بازی در پارك ها و شهربازی ها با انجام بازرسی های فنی مختلف در صورت نداشتن كمبود و ایمن بودن گواهینامه ایمنی دریافت می كنند و هر سه ماه یكبار از سوی كارشناسان شركت های مربوطه مورد بازرسی دوره ای قرار می گیرند.

متقیان با بیان اینكه تجهیزات شهر بازی ها مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: این وسایل بازی در سطح كشور كدگذاری و در سازمان ملی استاندارد به ثبت رسیده اند كه هرگونه نقل و انتقال آنان بدون اطلاع سازمان ملی استاندارد امكان پذیرنیست.

وی همكاری شهرداری ها، اگاهی بخشی رسانه های ارتباط جمعی و فرهنگ سازی برای استفاده مردم از وسایل ایمن در پارك ها و شهربازی های كهگیلویه و بویراحمد را در كاهش بروز حوادث احتمالی موثر دانست.

8143/1662/ 6075
۰ نفر