۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹
کد خبر: 81622786
T T
۰ نفر
شهربازي هاي غيراستاندارد دركهگيلويه و بويراحمد پلمپ مي شود

گچساران - ايرنا - مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي كهگيلويه و بويراحمد با بيان اين كه 92درصد از تجهيزات شهربازي هاي اين استان گواهينامه استاندارد پس از نصب ندارد از پلمپ اين مراكز تفريحي در آينده نزديك خبر داد.

مهدي متقيان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اجباري بودن استاندارد وسايل شهربازي و نقش آن در سلامت كودكان افزود: چشم پوشي از غيراستاندارد بودن شهربازي ها بازي با سلامت مردم است.

وي اظهار كرد: از سال گذشته تاكنون چندين بار به اين شهربازي ها تذكر داده شده است.

متقيان تصريح كرد: بسياري از تجهيزات در پارك هاي شهرستان هاي بويراحمد، گچساران، كهگيلويه، باشت، بهمئي، چرام و لنده گواهينامه ايمني پس از نصب ندارند.

وي نداشتن گواهينامه ايمني را از مهمترين مشكلات تجهيزات موجود در پارك ها و شهربازي هاي اين استان اعلام كرد و گفت: در سال هاي گذشته چند نفر بر اثر استاندارد نبودن وسايل بازي در مكان هاي تفريحي كهگيلويه و بويراحمد دچار خسارت جدي شدند.

وي بيان كرد: مكاتبه لازم با متوليان امر در زمينه نداشتن گواهينامه ايمني پس از نصب وسايل بازي موجود در پارك ها و شهربازي هاي استان انجام شده است.

وي ابرازكرد: با وجود تذكر بازرسان اين اداره كل به بهره برداران تجهيزات بازي در پارك ها و شهربازي هاي كهگيلويه و بويراحمد و دادن مهلت براي رفع نواقصات وسايل و دريافت گواهينامه ايمني پس از نصب تاكنون اقدامي از سوي آنان انجام نشده است.

متقيان با اشاره به اينكه سلامت مردم در استفاده از وسايل بازي غيرايمن در پارك هاي و شهربازي هاي كهگيلويه و بويراحمد بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: اداره كل استاندار و تحقيقات صنعتي استان با همكاري نهادهاي مربوطه نسبت به پلمپ تمامي وسايل و تجهيزات بازي فاقد گواهينامه ايمني پس از نصب اقدام خواهد كرد.

مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: براساس قانون بازرسي از تجهيزات شهربازي ها توسط شركت بازرسي تخصصي مورد تاييد سازمان ملي استاندارد ايران انجام مي شود.

متقيان اظهار كرد: وسايل بازي در پارك ها و شهربازي ها با انجام بازرسي هاي فني مختلف در صورت نداشتن كمبود و ايمن بودن گواهينامه ايمني دريافت مي كنند و هر سه ماه يكبار از سوي كارشناسان شركت هاي مربوطه مورد بازرسي دوره اي قرار مي گيرند.

متقيان با بيان اينكه تجهيزات شهر بازي ها مشمول مقررات استاندارد اجباري است، گفت: اين وسايل بازي در سطح كشور كدگذاري و در سازمان ملي استاندارد به ثبت رسيده اند كه هرگونه نقل و انتقال آنان بدون اطلاع سازمان ملي استاندارد امكان پذيرنيست.

وي همكاري شهرداري ها، اگاهي بخشي رسانه هاي ارتباط جمعي و فرهنگ سازي براي استفاده مردم از وسايل ايمن در پارك ها و شهربازي هاي كهگيلويه و بويراحمد را در كاهش بروز حوادث احتمالي موثر دانست.

8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها