۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81622254
T T
۰ نفر
جشنواره فیلم كوتاه نهال با آیین بزرگداشت علی حاتمی گشایش یافت

تهران- ایرنا- دوازدهمین جشنواره دانشجویی فیلم كوتاه نهال با برگزاری آیین بزرگداشت زنده یاد علی حاتمی كارگردان نامدار ایرانی كار خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم دانشجویی نهال عصر امروز(دوشنبه) با برگزاری مراسمی تحت عنوان آیین «چراغ خاموشی نیست» كه به بزرگداشت مرحوم علی حاتمی اختصاص داشت آغاز به كار كرد.

جمشید مشایخی در این مراسم با اشاره به اینكه من به دنبال آن سفر بی بازگشت بودم گفت: اما امشب وقتی در جمع شما دانشجویان پرشور قرار گرفتم انرژی دوباره ای برای فعالیت و زندگی دریافت كردم.

وی در ادامه درباره مهمترین ویژگی مرحوم علی حاتمی گفت: حاتمی هنرمندی عاشق بود كه در تمام دوران فعالیت خود در عرصه سینما با عشق در این حرفه حضور داشت.

مشایخی افزود: یكی از افتخارات من این است كه در هر 6 داستانی كه حاتمی از مولانا روایت كرد و ساخت من حضور داشتم.

این بازیگر پیشكسوت سینما ادامه داد: همچنین بازی در سریال هزاردستان و فیلم های سلطان و سوته دلان از دیگر همكاری های من با علی حاتمی بود كه همیشه به آنها افتخار می كنم.

به گفته مشایخی حاتمی شاعر سینمای ایران بود كه متاسفانه خیلی زود از میان ما رفت.

به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین افتتاحیه اكرامی رییس دانشكده هنر با اشاره به اینكه سینمای ایران در عرصه بین المللی افتخارات بسیاری كسب كرده است گفت: بدون شك دانشجویان فعالی چون شما كه جشنواره ای با این وسعت را ترتیب داده اید باید به افتخارات بین المللی سینمای ایران اضافه كنید.

وی افزود: امسال جشنواره نهال با وسعتی بیشتر از دوره های گذشته یعنی علاوه بر تهران در چهار استان دیگر نیز در حال برگزاری است كه این خود نشان از پیشرفت نهال دارد.

در این مراسم هنرمندانی چون امید روحانی و شهرام مكری حضور داشتند.

دوازدهمین جشنواره فیلم كوتاه دانشجویی نهال به دبیری شاهین دانشفر امروز آغاز و تا 8 خرداد در تهران برگزار می شود.

فراهنگ**9246**م.ب** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ