۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷
کد خبر: 81621931
T T
۰ نفر
احیای روحیه معنوی دوران دفاع مقدس مانع بروز آسیب های اجتماعی است

یاسوج - ایرنا - رییس سازمان مشاركت زنان در دوران دفاع مقدس كشور گفت: احیای روحیه، تحولات و تفكرات معنوی اوایل پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس مانع بروز انواع آسیب های اجتماعی در جامعه و مصون كننده نسل جوان در برابر این آسیب ها است.

به گزارش ایرنا، مریم مجتهدزاده لاریجانی روز دوشنبه در همایش نقش راهبردی زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دوران دفاع مقدس تحولات معنوی قابل توجهی را در قشرهای مختلف ملت ایران به ویژه زنان و جوانان ایجاد كرد كه برای جلوگیری از فراموشی باید همواره تبیین و تشریح شوند.

وی بیان كرد: حضور زنان كشور در دوران هشت سال دفاع مقدس در تمام عرصه ها برجسته و بی بدیل بود و هر كدام از آنان در حد توان نقشی ایفا كردند.

مجتهدزاده اظهار كرد: دوران هشت سال دفاع مقدس اوج وفاق و همدلی ملت ایران برای رسیدن به هدف مهم دفاع از دین مبین اسلام، نظام و انقلاب بود كه به لطف الهی به نحو احسن نیز محقق شد.

وی عنوان كرد: هدف عراق از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران با حمایت همه جانبه غربی ها ضربه زدن به نظام و انقلاب و ممانعت از صدور آن به سایر نقاط دنیا بود و رزمندگان ایران اسلامی نیز با رشادت های مثال زدنی خود این توطئه شوم را خنثی كردند.

مجتهدزاده ابراز داشت: داشته های كنونی ایران اسلامی در تمام عرصه ها مرهون دفاع مقدس، خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در آن دوران است كه باید بیش از پیش قدردان آنها بود.

وی افزود: خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای گرانبها است كه باید به طور دقیق ثبت و ضبط شده و در اختیار نسل جوان و آیندگان قرار گیرد.

مجتهدزاده گفت: قشرهای مختلف مردم و تمام دستگاه های اجرایی كشور موظف به ترویج ارزش های ناب دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی بیان كرد: شورای راهبردی زنان ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس در تعدادی از استان های كشور تشكیل و فعال شده و به زودی نیز در كهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی می شود.

مجتهدزاده سه هدف مهم تشكیل این شورا در كشور را شامل ثبت و ضبط خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس، ارتقای جایگاه ایثارگران و به ویژه زنان ایثارگر در جامعه و نشر روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت اعلام كرد.

فاطمه فراهانی مدیر فرهنگی سازمان مشاركت زنان در دفاع مقدس كشور نیز در این همایش مطالبی پیرامون تهدیدها و آسیب های اجتماعی متزلزل كننده بنیان خانواده های كشور به دلیل گسترش استفاده از شبكه های اجتماعی و فضاهای مجازی و سایبری و لزوم هوشیاری هر چه بیشتر در این زمینه ارایه داد.

این همایش یك روزه با همكاری و مشاركت حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری كهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

7535/6162/ 6075