۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 81621117
T T
۰ نفر
مسعود حجي زواره قهرمان تكواندو جهان مورد تجليل مسوولين كرمانشاه قرار گرفت

كرمانشاه - ايرنا - مراسم تجليل از مسعود حجي زواره قهرمان تكواندوي جهان با حضور فرماندار و اعضاي شوراي شهر كرمانشاه و مسوولين ورزشي استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين مراسم كه شامگاه يكشنبه در خانه تكواندو كرمانشاه برگزار شد، فضل الله رنجبر فرماندار كرمانشاه با تجليل از زحمات حجي زواره اظهار كرد: كاري كه اين ورزشكار با اخلاق انجام داد نوعي ايثار و جانفشاني بود كه براي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي صورت گرفت.

وي ادامه داد: كسب عنوان قهرماني جهان كار كوچكي نيست اما حجي زواره توانست با سعي و پشتكاري مثال زدني اين كار بزرگ و مهم را به انجام رسانده و دل ميليون ها ايراني را شاد كند.

رنجبر خاطرنشان كرد: نبرد با برترين تكواندوكاران جهان نيازمند ماه ها تلاش شبانه روزي و انجام تمرينات سخت و طاقت فرساست كه ورزشكار دلاور كرمانشاهي با شايستگي توانست در برابر اين رقبا قرار گيرد و همگي آن ها را شكست دهد.

فرماندار كرمانشاه در ادامه از حجي زواره به عنوان الگويي شايسته براي جوانان كرمانشاهي ياد كرد و گفت: بقيه جوانان اين ديار هم مثل حجي زواره مي توانند در عرصه هاي مختلف براي كشور و ديار خود افتخار بيافرينند.

رنجبر در پايان و با بيان اينكه جواناني مثل حجي زواره افتخار شهر كرمانشاه هستند، از مسوولين ورزشي استان خواست تا حمايت هاي لازم از قهرماناني مثل وي بعمل آيد تا در آينده بازهم شاهد افتخارآفريني آنان باشيم.

در ادامه اين مراسم يك دستگاه خودرو پرايد به مسعود حجي زواره قهرمان تكواندو جهان اهدا شد.

مسعود حجي زواره تكواندو كار كرمانشاهي وزن منهاي 74 كيلوگرم كشورمان به تازگي در مسابقات قهرماني جهان كه در روسيه برگزار شد با كسب 6 پيروزي متوالي توانست بر بام تكواندو جهان بايستد.

حجي زواره در اولين مسابقه خود به مصاف چنوف زكريا دارنده مدال برنز رقابت هاي قهرماني قاره آفريقا از الجزاير رفت و توانست در ديداري يك طرفه با حساب 13 بر صفر حريف خود را شكست دهد، وي در دومين مسابقه خود برابر توني كانائت از كروواسي قرار گرفت و در اين مسابقه نيز با نتيجه 16 بر 7 صاحب برتري شد و توانست راهي مرحله سوم شد.

حجي زواره در دور سوم برابر رائول مارتينز گارسيا از اسپانيا قرار گرفت و توانست با حساب هفت بر چهار به برتري رسيده و راهي مرحله يك چهارم نهايي شود كه در اين مرحله يوريل ارديانو از مكزيك و قهرمان جهان در سال 2013 جهان را 14 بر 4 شكست داد و راهي نيمه نهايي شد.

وي پس از آنكه حريف روسيه اي خود را در نيمه نهايي مغلوب كرد در ديدار نهايي به مصاف نيكيتا رافالوويچ از ازبكستان رفت و در پايان مبارزه اي حساب شده به پيروزي 9 بر 7 رسيد و مدال طلا را از آن خود كرد.

7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها