۴ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۱۵
کد خبر: 81620984
T T
۰ نفر
داعش 217 نفر از جمله زنان و كودكان را در سوريه اعدام كرد

تهران- ايرنا- يك گروه سوري روز يكشنبه اعلام كرد كه گروهك داعش در 9 روز گذشته دست كم 217 نفر از جمله غير نظاميان را پس از تصرف شهر باستاني پالميرا در سوريه در داخل و اطراف اين شهر اعدام كرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيروت، گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه گفت: اين گروه، اعدام 67 غيرنظامي از جمله كودكان و 150 عضو نيروهاي دولتي توسط تروريستهاي داعش در بخشهاي مختلف استان حمص از شانزدهم ماه مه به بعد را به ثبت رسانده است.

اين گروه مستقر در انگليس با اشاره به چند منطقه استان حمص افزود: گروه ناظر تأييد كرده است كه داعش 67 غير نظامي از جمله 14 كودك و 12 زن را در مناطق سخنه، الاميريه، حومه هاي خانه افسران و پالميرا اعدام كرده است.

گروه مزبور افزود: داعش بيش از 150 عضو نيروهاي دفاع ملي ارتش و كميته هاي خلق و ديگران را به اتهام خبرچينان وفادار به رژيم اعدام كرده است.

رامي عبدالرحمن مدير گروه ناظر گفت: تمام اعضاي خانواده ها در كنار هم از جمله فرزندان و والدين آنها اعدام شده اند. اكثر اين مرگها در پالميرا رخ داده و برخي از اعدام با شليك تير و برخي ديگر به ضرب چاقو كشته شده يا اينكه سر آنها بريده شده است.

به گفته گروه ناظر، اين اعدامها در روزهايي انجام شده كه داعش از سنگرگاه خود در استان همجوار ديرالزور يورش خود را به استان حمص آغاز كرد.

شبه نظاميان داعش در تاريخ 13 مه شهر استراتژيك سخنه را به تصرف خود در آورده و 24 ساعت بعد با گرفتن پالميرا موجب نگراني هاي بين المللي در مورد سرنوشت تخريب آثار باستاني اين شهر شدند.

مترجمام**1403**1504
۰ نفر

سرخط اخبار جهان