۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۰۵
کد خبر: 81620851
T T
۰ نفر
قدیری ابیانه: مقصر شكست احتمالی مذاكرات امریكا خواهد بود

اصفهان - ایرنا - دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه گفت: مقصر اصلی هرگونه ناكامی و شكست احتمالی مذاكرات هسته ای نه جناح اصلاح طلب و نه اصولگرا بلكه آمریكا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد حسن قدیری ابیانه عصر یكشنبه در نشستی با عنوان بررسی ابعاد حقوقی سیاسی بیانیه لوزان در محل دانشگاه هنر اصفهان افزود: به فرض آن هم كه در نهایت توافق امضا شود باز هم آمریكا زیر تعهد خود خواهد زد.

وی افزود: مركز پژوهش آمریكا اعلام كرده است كه اگر وارد جنگ با ایران شوند همان روز اول تمامی ناوگان آمریكا در منطقه منهدم می شود و 20 هزار آمریكایی نیز كشته خواهند شد.

سفیر سابق ایران در مكزیك و استرالیا تصریح كرد: ناگفته نماند چانه زنی شش قدرت جهانی پای مذاكره با وجود آن كه دارای حق وتو، سلاح هسته ای و دیگر تجهیزات هستند با ایران نشانه ی ابهت نظام ما است.

وی افزود: به هر حال مذاكرات در پیش است و دانستن وضع داخلی كشور و برداشتی كه غرب از وضعیت داخلی ما دارد در شانس مذاكرات موثر است.

قدیری ابیانه در بخش دیگری به بدبینی نسبت به درآمدهای نفتی كشور اشاره كرد و گفت: یكی از دلایل بدبینی به دولت در هر دوره ای توهم است و این توهم باعث می شود سطح انتظارات از دولت بالاتر رود.

قدیری ابیانه افزود: اگر ما جنس ایرانی را خریدار نكنیم و جنس خارجی را ترجیح دهیم بی توجهی به شعار اقتصاد مقاومتی رهبر و خود تحریمی در بعد مصرف كرده ایم.

وی گفت كه میانگین كار مفید در ادارات بر اساس بررسی های صورت گرفته تنها 22 دقیقه در روز است و این مساله از دیگر مشكلات اقتصادی در كشور محسوب می شود.

دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه افزود: اگر می خواهیم هیات ایرانی موفق شود باید در رفتار مصرفی و سبك زندگی خود دقت كنیم.

محمد حسن قدیری ابیانه، به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نشست ابعاد حقوقی، سیاسی بیانیه لوزان حضور یافت.

پ/6994 / 6022 **1917
۰ نفر