۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81620645
T T
۰ نفر
همكاری های دانشگاهی ایلام و واسط عراق گسترش می یابد

ایلام-ایرنا- رییس دانشگاه ایلام گفت: همكاری های علمی و دانشگاهی استان های ایلام و واسط عراق گسترش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمد علی اكبری روز یكشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینكه جذب دانشجویان عراقی جزو برنامه های دانشگاه ایلام در سال تحصیلی پیش رو است، افزود: این دانشگاه آمادگی و شرایط لازم برای جذب دانشجویان خارجی را دارد.

دكتر علی اكبری ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی های لازم برای بازدید از دانشگاه واسط عراق و همچنین هماهنگی های لازم در داخل استان انجام شده است.

وی اظهار كرد: در سفر مسوولان استان واسط عراق به ایلام، با استاندار واسط عراق نیز در زمینه تبادل علمی و همكاری های بین دانشگاهی هماهنگی شده است.

وی با بیان اینكه باید نیازهای علمی دانشجویان عراقی شناسایی شود، ابراز امیدواری كرد: زمینه جذب دانشجویان عراقی در استان هر چه زودتر فراهم شود.



**مقالات فاقد استناد علمی حمایت نمی شود

رییس دانشگاه ایلام گفت: از مقالاتی كه فاقد استنادات علمی بوده و به صورت پولی چاپ می شود، هیچگونه حمایتی صورت نمی گیرد.

دكتر علی اكبری افزود: وزارت علوم در زمینه ارزیابی و كنترل اصالت مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه ها آیین نامه مناسبی تدوین كرده است.

وی ادامه داد: ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه تنها منوط به چاپ مقاله در منابع معتبر است و مقالات باید از ارزش علمی و ویژگیهای پژوهشی برخوردار باشد.

وی تاكید كرد: مقالات چاپ شده در لیست سیاه و بدون وزن علمی هیچ امتیازی در زمینه ارتقا اعضای هیات علمی ندارد.



*در ایام تبلیغات انتخاباتی دانشگاه در اختیار تنها یك گروه خاص قرار نمی گیرد

رییس دانشگاه ایلام گفت: انجام فعالیت های سیاسی در چارچوب نظام افتخار محسوب می شود اما در ایام تبلیغات انتخاباتی دانشگاه در اختیار تنها یك گروه خاص قرار داده نمی شود.

دكتر علی اكبری افزود: دانشگاه یك جایگاه ملی است و همه سلایق و تشكل های قانونی امكان معرفی خود به مردم را دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه بهترین مكان برای معرفی نامزدهای انتخابات است اما نباید اجازه داد دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود.

وی با بیان اینكه فعالیت های انتخاباتی در دانشگاه تنها با مجوز شورای فرهنگی امكانپذیر است، اظهار كرد: حضور مردم در انتخابات یكی از اصول مردمسالاری دینی است و همه باید برای ترغیب مردم و گرم شدن تنور انتخابات تلاش كنند.



* 10 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه اختصاص یافت

رییس دانشگاه ایلام گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه های این دانشگاه اختصاص یافته است.

علی اكبری افزود: آزمایشگاه مركزی دانشگاه با حدود 20 آزمایشگاه نیز تا مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: دانشگاه نفت و گاز اكنون با یك رشته مهندسی شیمی فعال است كه از مهرماه سال جاری دانشجوی كارشناسی ارشد این رشته نیز پذیرش می شود.

رییس دانشگاه ایلام گفت: با استاندار ایلام توافق شده است كه در همه كارگروه های استان یك عضو هیات علمی حضور داشته باشد.

وی افزود: كمتر از دو هفته آینده نیز مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه منصوب خواهد شد.



*همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام برگزار می شود

رییس دانشگاه ایلام گفت: همایش ملی گفتمان اعتدال اوایل سال تحصیلی جدید در این دانشگاه برگزار می شود.

دكتر علی اكبری افزود: تبیین مفاهیم جدیدی كه وارد جامعه می شود ضروری است و در این راستا این همایش با حضور اندیشمندان ، محققان، استادان و دانشجویان برای تبیین مفاهیم مربوط به عدالت در جامعه برگزار می شود.

وی برگزاری میزگردهای تخصصی در زمینه موضوعات اجتماعی و مسائل خاص استان را از دیگر برنامه های دانشگاه ایلام عنوان كرد.

وی ادامه داد: برگزاری این میزگردها به كاربردی كردن نتایج پژوهشهای دانشگاهی و ارتباط موثر جامعه دانشگاهی با جامعه كمك می كند.

*دانشگاه ایلام، نماد آموزش عالی استان

رییس دانشگاه ایلام شعار این دانشگاه را 'دانشگاه ایلام، نماد آموزش عالی استان' عنوان كرد و گفت: دانشگاه پیشتاز، قانونمدار، پاسخگو، ماموریت گرا، اخلاق مدار و خلاق و كارآفرین از اهداف و رئوس برنامه های كاری دانشگاه است.

وی افزود: این شعارها و رئوس كاری به عنوان یك میثاق مشترك به همه همكاران در دانشگاه ابلاغ شده است و همه باید برنامه های كاری خود را بر این اساس تنظیم كنند.

وی ادامه داد: سیاست ها و برنامه های دانشگاه برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بخش های مختلف به صورت شفاف تدوین شده است و در دسترس قرار دارد.

وی اظهار كرد: در دانشگاه ایلام با 185 عضو هیات علمی، بیش از شش هزار دانشجو در 82 رشته در مقاطع مختلف كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا تحصیل می كنند.

وی بیان كرد: 15 كانون فرهنگی، هنری و مذهبی، 25 نشریه دانشجویی، 39 انجمن علمی و دو تشكل دانشجویی در دانشگاه فعال است كه نشان از پویایی دانشگاه دارد.

فعالیت دانشگاه ایلام از سال 1370 همزمان با سفر مقام معظم رهبری به این استان به طور مستقل آغاز شد.

6032/6034 /1596
۰ نفر