۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81619184
T T
۰ نفر
گشت تحقیقات دریایی دانشگاه های خرمشهر و بصره از سرگرفته می شود

آبادان-ایرنا- معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت:گشت تحقیقات دریایی مشترك دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه بصره در آینده نزدیك از سر گرفته می شود.

وحید یاوری روز شنبه درحاشیه برگزاری نشست هماهنگی برگزاری گشت تحقیقات دریایی مشترك بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه بصره در گفت و گو با ایرنا افزود:در این نشست، برنامه های پیشنهادی برای برقراری گشت دریایی مشترك مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه كرد:این گشت دریایی تحقیقاتی در آب های مرزی بین دو كشور عمدتا رودخانه اروند و منطقه شمال خلیج فارس می باشد.

یاوری اظهار داشت:در مناطق مذكور به دلایلی از جمله محدودیت های امنیتی سال های گذشته، خلاء اطلاعاتی احساس می شد، لذا گشت جامع مطالعات و تحقیقات مشترك بین دو كشور ایران و عراق برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت:گروهی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم و فنون دریایی برای برگزاری گشت مشترك انتخاب شدند و قرار بر این شد كه هفته آینده عملیات گشت تحقیقاتی آغاز شود.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از دانشگاه های تخصصی كشور در علوم دریایی می باشد كه دو هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف این بخش در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد در آن تحصیل می كنند.

7100/6125 /1596
۰ نفر