۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81619163
T T
۰ نفر
جزئيات تسهيلات شهرداري تهران براي برگزاري سالگرد ارتحال امام راحل

تهران- ايرنا- رئيس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در شهرداري تهران از آمادگي كامل اين شهرداري براي برگزاري هرچه باشكوه تر آيين بزرگداشت بيست و ششمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، منصور باقرصاد با اشاره به اينكه براي برگزاري هرچه باشكوه تر اين آيين افزون بر10كميته در بخش هاي مختلف تشكيل شده است، گفت: اين كميته ها شامل آماده سازي پهنه ها، حمل و نقل و ترافيك، پشتيباني، ايمني و آتش نشاني، فرهنگي و تبليغات، درمان و سلامت، روابط عمومي و مستندسازي، ساماندهي و سدمعبر، حراست، بازرسي و مخابرات است كه مسووليت ها و وظايف مرتبط به حوزه خود را انجام مي دهند.

**بهره برداري از آبنماي سلام امام

وي همچنين با اشاره به اينكه آبنماي سلام امام براي نخستين بار حد فاصل قطعات شهدا و حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) را به يكديگر متصل مي‌كند، تصريح كرد: طول اين آبنما 186متر است و در دو طرف مسير بين قطعات شهدا و حرم مطهر امام (ره) با كاشت درختان نخل و گونه‌هاي گياهي شهري و ايجاد صحنه هاي مناطق جنگي ساخته شده است.

**پيش بيني 9 پاركينگ در 20 پهنه

باقرصاد افزود: اطراف حرم حضرت امام خميني (ره) به20 پهنه تقسيم شده و در اختيار مناطق 20 گانه شهرداري تهران قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه 9 پاركينگ براي اين 20 پهنه در نظر گرفته شده است، افزود: منطقه 19 به طور ويژه پهنه اتوبان هاي منتهي به بهشت زهرا(س) را در اختيار داشته و 19منطقه ديگر پهنه حرم و اطراف حرم حضرت امام(ره) را برعهده دارند.

رييس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) در شهرداري تهران با اشاره به اينكه تبليغات محيطي در اطراف حرم حضرت امام ،سطح بهشت زهرا(س)، بزرگراه ها و داخل شهر براي روزهاي 13 و 14 خرداد در دو وجه پيش بيني شده است خاطرنشان كرد: پانزدهم خرداد ماه نيز آيين گراميداشت شهداي 15 خرداد توسط شهرداري منطقه 15 برگزار مي شود.

وي در خصوص تدابير ترافيكي و حمل و نقل عمومي براي تسهيل در رفت وآمد زائران به حرم مطهر امام خميني(ره) گفت: شركت هاي اتوبوسراني، مترو و تاكسيراني با تمام ظرفيت تا پايان آيين در اختيار زائران هستند، ضمن اينكه مترو و اتوبوس از ساعت 12 سيزدهم خرداد تا پايان آيين به صورت رايگان خدمات رساني مي كنند.

وي به حضور شركت شهر سالم و اورژانس شهر تهران نيز در اين آيين اشاره كرد و گفت: ايستگاه اورژانس شركت شهر سالم شهرداري تهران از بعدازظهر سيزدهم خرداد تا عصر روز چهاردهم خرداد فعال هستند.

تهرام/9350//1871
۰ نفر