۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸
کد خبر: 81617711
T T
۰ نفر
داعش پیروزی راهبردی نداشته و نخواهد داشت

تهران- ایرنا- حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: گروهك تروریستی تكفیری داعش پیروزی راهبردی نداشته و نخواهد داشت و دستاوردهای اخیر این گروهك ناشی از وجود شكاف های امنیتی در الرمادی بوده كه این نیز بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری المسله، العبادی پس از بازگشت از سفر روسیه در خصوص تحولات اخیر عراق، امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام كرد: اتحاد، منبع قدرت ما است و با اینكه اسلحه نقش زیادی در میادین نبرد دارد اما پیروزی بزرگ ما با تحقق یافتن همزیستی میان همه مردم عراق رقم می خورد .

وی خاطرنشان كرد: داعش پیروزی راهبردی نداشته و نخواهد داشت و دستاوردهایی كه این گروهك اخیرا داشته ، به دلیل وجود شكاف های امنیتی در الرمادی بوده كه در حال حاضر تحقیق در این مورد در جریان است.

العبادی گفت: كسانی كه در انجام وظایف خود در این خصوص كوتاهی كرده باشند ، مجازات می شوند و از مبارزان شجاع نیز قدردانی خواهد شد زیرا عقب نشینی از الرمادی بدون دستور صورت گرفته و بر خلاف دستورهای ما بوده است.

وی افزود: نیروهای ما در حال پاكسازی پالایشگاه بیجی هستند و پس از آن برای پاكسازی دو منطقه الصینیه و البوجواری عازم می شوند.

نخست وزیر عراق با تاكید بر اینكه دولت در خدمت همه عراقی ها بدون تفاوت قائل شدن میان گروه های مختلف است، از مردم این كشور خواست در مقابله با فساد و همچنین تروریسم متحد باشند

العبادی امروز صبح پس از دیداری یك روزه از مسكو، وارد بغداد شد.

'حیدر العبادی'نخست وزیرعراق روزپنجشنبه در دیدار با دمیتری مدودیف همتای روس خود در مسكو، خواستار گسترش همكاری ها برای شكست داعش شد.

العبادی در این دیدار گفت: ما می دانیم كه خطر تروریسم، نه تنها عراق بلكه كشورهای همسایه را نیز در بر خواهد گرفت.

نخست وزیرعراق افزود : تروریسم گسترش می یابد و شكل های تازه ای به خود می گیرد و این امر، نیازمند توجه بیشتر روسیه است و ما نیزهمكاری های فعالانه تر را در این زمینه انتظار داریم.

وی ضمن مقایسه داعش با نازی ها، به نخست وزیر روسیه گفت : ما می توانیم بر این نیروهای جدید پیروز شویم؛ همانگونه كه شما در گذشته پیروز شدید.

خاورم **2041** 3404
۰ نفر