۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۴:۳۰
کد خبر: 81614644
T T
۰ نفر
واكنش نماینده ایران در سازمان ملل به اظهارات گستاخانه رژیم صهیونیستی

نیویورك- ایرنا- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به بان كی مون، ضمن اعتراض به سخنان گستاخانه و تهدیدآمیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: این سخنان، اعتراف ناخواسته این رژیم به در اختیار داشتن سلاح های هسته ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه با ارسال نامه ای به دبیركل این سازمان و رئیس دوره ای شورای امنیت، به اظهارات تهدیدآمیز و گستاخانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه كشورمان واكنش نشان داد.

در نامه خوشرو آمده است: اظهارات اخیر «موشه یعلون» و اشاره ضمنی این مقام صهیونیستی مبنی بر احتمال به كارگیری سلاح هسته ای علیه جمهوری اسلامی مانند آنچه كه در هیروشیما و ناكازاكی اتقاق افتاد و تهدید مجدد وی علیه مردم غیرنظامی لبنان از جمله زنان و كودكان، بیش از پیش ماهیت و خوی تجاوزكارانه این رژیم را آشكار می سازد.

سفیر و نماینده كشورمان در این نامه اضافه كرده كه باوجود فریبكاری و مخفی كاری های قبلی رژیم صهیونیستی، این مقام صهیونیست به در اختیار داشتن سلاح هسته ای از سوی این رژیم اعتراف كرده است؛ ضمن آنكه با شقاوت و بی رحمی، تلفات انسانی حمله اتمی به هیروشیما و ناكازاكی را كم اهمیت می انگارد و آشكارا از به كارگیری این سلاح غیرانسانی علیه ایران سخن می گوید.

وی درادامه گفته است: این مقام صهیونیست نه تنها ماهیت از پیش طراحی شده حملات این رژیم علیه غیرنظامیان لبنان و غزه را آشكار ساخته، بلكه از این حملات وحشیانه دفاع كرده و با قساوت تمام، سخن از آمادگی برای تكرار كشتار و قتل عام غیرنظامیان به میان آورده است.

نماینده دائم كشورمان در این نامه افزوده است: این اظهارات گستاخانه، اصول اولیه حاكم بر درگیری های مسلحانه وحقوق بین المللی بشردوستانه را به چالش كشیده و صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می كند.

خوشرو خاطرنشان كرده است، به همین دلیل انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این اظهارات غیرمسئولانه و تهدید آشكار این رژیم مبنی بر به كارگیری بمب هسته ای و كشتار غیرنظامیان را محكوم كند.

سفیر ونمانیده دائم جمهوری اسلامی ایران در پایان از رئیس شورای امنیت خواسته است این نامه را به عنوان سند رسمی این شورا منتشر كند.

اروپام-4-541 ** 2023

سرخط اخبار جهان