۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81614263
T T
۰ نفر
كانون هاي دانشجويي بهترين پايگاه براي آشنايي جوانان با اهداف هلال احمر است

ملاير- ايرنا- رييس جمعيت هلال احمر ملاير گفت: كانون هاي دانشجويي بهترين پايگاه براي آشنايي جوانان با اهداف بشردوستانه و پيشبرد اهداف سازمان جمعيت هلال احمر است.

به گزارش ايرنا علي مرتضي ميرزايي روز سه شنبه در همايش دبيران كانون هاي دانشجويي و جوانان جمعيت هلال احمر استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملاير افزود: بايد از طريق كانون هاي دانشجويي از عصاره و فكر جوانان در جذب و سازماندهي دانشجويان استفاده كنيم.

وي اظهار داشت: مشاركت دانشجويان در تصميم سازي و تصميم گيري بسيار در روند پيشبرد اهداف سازمان اثرگذار است و اگر دانشجويان با همان شور و حرارت و با خلاقيت و ايده نو در تصميم گيري ها ورود پيدا كنند، مي توانند بهترين طرح ها را با ما ارايه دهند.

وي با بيان اينكه دانشگاه ها در اهداف بشردوستانه و تحقق آن بسيار ياريگر سازمان جمعيت هلال احمر هستند افزود: سازمان جمعيت هلال احمر بدون در نظر گرفتن رنگ، قوميت و مليت، به نوع بشر كمك مي كند و اهداف بلندي در اين سازمان تعريف شده كه هيچ انساني را از دايره خودش دور نمي داند.

ميرزايي بشر دوستي فارغ از همه مذاهب و مليت ها، خدمت صادقانه و بي منت به نوع بشر، بي طرفي، استقلال، خدمت داوطلبانه و جهان شمولي را از اهداف اين سازمان برشمرد و بيان داشت: جوانان جمعيت هلال احمر اگر اهداف هفتگانه اين سازمان را براي دانشجويان تحليل و تبيين كنند بزرگترين خدمت را به بشريت كرده اند.

وي ادامه داد: در ارتقاي ارزش هاي الهي و انساني و كمك به امر سلامت اخلاقي بايد ابتدا جهان بيني خود را درست كنيم كه در اصلاح اين ساختار فكري، دبيران كانون هاي دانجشويي مي توانند نقش آفريني كنند.

رييس جمعيت هلال احمر ملاير همچنين پرورش جسم، حفظ چالاكي، تقويت روحيه جوانمردي و حق طلبي، تلاش براي حفظ همكاري اعضاي كانون ها بعد از فارغ التحصيلي و شناسايي دانشجويان ضعيف از نظر مالي و جسمي را از ديگر وظايف مهم كانون هاي دانشجويي برشمرد.

ميرزايي تاكيد كرد: كانون هاي دانشجويي بايد در توصيه و شناخت اعضا نسبت به خانواده سالم، قرآن، معرفي الگوها و اسوه ها و معرفي اين الگوها به دانشجويان و دانشگاه ها بيشتر تلاش كنند و از الگوهاي جنگ، دفاع مقدس، جانبازان، و الگوهاي قرآني بهره گيرند.

وي همچنين همفكري و توليد فكرهاي جديد و خلاق مبتني بر اسلام در جهت برقراري صلح و دوستي در دنيا را از ديگر وظايف مهم كانون هاي دانشجويي عنوان كرد و گفت: جوانان ما بايد براي دانشگاه ها برنامه ريزي كنند و فكر آنها جهان شمول باشد.

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير نيز بيان داشت: بايد براي توانمندي جوانان از تمام ظرفيت ها و امكانات استفاده كنيم و با شناساندن آسيب ها به آنان، تجربيات خود را به جوانان منتقل كنيم.

محمدقاسم عبدلي اظهار كرد: دشمن امروز به دنبال نااميد كردن جوانان و گرفتن زيبايي ها است و تنها راه برون رفت از اين مشكل و نجات جوانان، در گرو وحدت عمومي است.

وي با بيان اينكه تلاش جمعيت هلال احمر براي توانمند سازي جوانان بسيار زلال و صادقانه بوده است افزود: خط كش اندازه گيري ما در تمامي حوزه ها، اعتقادات است و ضرورت بستر جامعه و نياز امروز نسل جوان، همدلي و همزباني است كه بايد محقق شود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملاير نيز گفت: اينكه جمعيت هلال احمر فارغ از همه مذاهب، قوميت و مليت ها به نوع بشر خدمت مي كند، اصل فرهنگ است و جاي آن در اصول هفتگانه اين سازمان خالي است.

داريوش جاويد اظهار داشت: فرهنگ يكي از اصول مهم است و با توجه به اينكه توانمندي هايمان را تاكنون در ابعاد بشردوستانه به خوبي ادا كرده ايم در بعد فرهنگ نيز بايد به خوبي ورود پيدا كنيم.

در حاشيه اين همايش، نمايشگاه يك روزه صلح و دوستي توسط جمعيت هلال احمر ملاير در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر داير شد كه شامل غرفه هايي چون عكس صلح و دوستي، آسيب هاي اجتماعي، كنترل فشار خون و قند خون، غرفه تجهيزات امدادي، مشاوره ازدواج، مشاوره مذهبي و كارگاه آموزشي است.

جمعيت هلال احمر ملاير داراي بيش از 9 هزار نفر است.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بيش از 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/1181

سرخط اخبار استان‌ها