۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81613728
T T
۰ نفر
دوران یکه‌تازی سعودی ها به پایان رسیده است

خلیج عدن – ایرنا - کریستف هورتسل رییس حزب ضد آمریکایی آلمان مرکز با تاکید بر این که در سال های اخیر دشمنی طولانی مدت عربستان با مردم یمن مورد توجه رسانه های غربی قرار نگرفته بود، گفت: دوران یکه‌تازی سعودی ها به پایان رسیده است.

هورتسل روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در کشتی نجات در مسیر خلیج عدن به باب المندب، افزود: هم اکنون توجه رسانه های غربی به دشمنی عربستان با مردم یمن جلب شده و باید بگویم که روند یکه‌تازی سعودی ها در منطقه خاتمه یافته است.

وی جنگ نرم را ابزار مناسبی برای افشای چهره آل سعود دانست و تصریح کرد: جنگ نرم ابزار خوبی برای آسیب زدن به شهرت دروغین سعودی هاست و رسانه ها هم اکنون می توانند با نشان دادن توحش سعودی ها در یمن وجه آل سعود را در جهان رسوا کنند.

رییس حزب ضد آمریکایی آلمان مرکز همچنین با بیان این که سعودی ها همواره ادعا دارند که کشوری ثروتمند هستند و سرمایه خود را صرف اسلام و ساخت مساجد در نقاط مختلف جهان می کنند، بیان داشت: عملکرد سعودی طی سال های اخیر در سوریه (حمایت از تروریست ها) و شرکت در سرکوب انقلاب مردمی بحرین و همچنین تجاوز ۵۵ روزه به یمن و کشتار فجیع مردم این کشور نشان می دهد که چهره واقعی سعودی ها چگونه است.

هورتسل با بیان این که سعودی ها در حوزه جنگ نرم آسیب پذیر شده اند، اظهار داشت: علیرغم اطلاع رسانی یک سوی رسانه های غربی – عربی به نفع سعودی ها در جنگ یمن، رسانه های آزادی خواه توانسته اند چهره بین المللی سعودی ها را با اعلام جنایت های آنها در یمن، در سطح جهان افشا کنند.

وی ادامه داد: با حضور من و دیگر صلح طلبان در کشتی نجات و شهادت ما و همچنین نشان دادن اوضاع برخلاف آنچه که در رسانه های غربی – عربی عنوان می شود، لطمه سنگینی به رسانه های غربی – عربی که واقعیت ها را کتمان می کنند وارد خواهد شد.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه ۲۱ اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرد و قرار است با یاری خدا اواخر روز ۳۱ اردیهشت ماه در این بند پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه کند.

این کشتی را علاوه بر ۲ هزارو ۵۰۰ تن کمک های مردم ایران ۳ فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی و ۱۵ خبرنگار تا بندر حدیده یمن همراهی می کنند.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از ۵۵ روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از ۳ هزارو ۸۰۰ یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شد اند.

خاورم/۱۲۷۵

سرخط اخبار سیاست