۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81610826
T T
۰ نفر
فرماندار اسلام آبادغرب: بانك اطلاعاتي زندانيان بايد ايجاد شود

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار اسلام آبادغرب گفت: بايد بانك اطلاعاتي جامعي از زندانيان اين شهرستان ايجاد شود تا به جاي اطلاعات توصيفي، اطلاعات كمي شود و بر مبناي آن برنامه ريزي مدون انجام گيرد.

له گزارش خبرنگار ايرنا افشين كريمي روز يكشنبه در جلسه انجمن كمك به زندانيان كه در سرسري شهداي مرصاد فرمانداري برگزار شد افزود: با تشكيل بانك اطلاعاتي مردم نيز در خصوص ثمرات كمك به زندانيان مطلع مي شوند و مي دانند هر قدر اين افراد اصلاح شوند امنيت جامعه و تك تك افراد آن ارتقا خواهد يافت.

وي اظهار كرد: كمك به زندانيان نه تنها به جامعه كمك مي كند بلكه مصداق عمل صالح و داراي اجر و پاداش اخرويست.

وي گفت: بايد با بهره گيري از كارشناسان و روانشاسان برجسته و برگزاري كلاس هاي مشاوره و روان درماني زمينه بازسازي روحي و بازگشت زندانيان به جامعه را فراهم كرد و همچنين به كمك مربيان فني و حرفه اي با مهارت آموزي به زندانيان آنان را به افرادي مفيد و مثمرثمر براي جامعه تبديل كرد.

رييس دادگستري اسلام آبادغرب نيز گفت: بايد پتانسيل هاي موجود شهرستان از حيث درآمدزايي شناسايي شود و تنها روي حوزه مالي تمركز نشود و از امكانات غيرمادي در حوزه هاي مختلف بخصوص كارشناسان استفاده شود تا شخصيت زندانيان بازسازي شود.

منوچهر فتاحي افزود: فردي كه وارد محيط زندان مي شود بي شك به مراقبت روحي و رواني نياز دارد و امر بازسازي شخصيتي زندانيان به قدري اهميت دارد كه قرآن كريم بازگشت يك فرد به جامعه را بازگشت كل بشريت تعبير كرده و با اين كار امنيت پايدار در جامعه ايجاد خواهد شد.

در اين جلسه شيخ احمدي رييس انجمن حمايت از زندانيان اسلام آبادغرب نيز گفت: در زمينه كمك به اشتغال زندانيان، بهبود وضع بهداشت و درمان، تحويل سبد غذايي، خريد لوازم التحرير براي كمك به فرزندان زندانيان، اخذ معافيت از خدمت سربازي، دريافت وام بدون بهره، معرفي به مراكز ترك اعتياد و برگزاري جشن اعياد مختلف اقدامات خوبي تا به حال انجام شده است.

اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري غرب كرمانشاه قرار دارد.

7459/8066

سرخط اخبار استان‌ها