۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷
کد خبر: 81609395
T T
۰ نفر

شهركرد- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور گفت: هشت میلیارد و 800 میلیون دلار از اعتبارات ایران در كشور هند محبوس است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در همایش 'تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری' با بیان اینكه بخشی از پول ایران در كشورهای مختلف بلوكه شده است، اظهار داشت: اعتبارات كشور از محل فروش پول نفت و بخشی هم از مالیات تامین می شود.

به گفته وی، آزادی اعتبارات بلوكه شده ایران در گروی رفع تحریم های اقتصادی است.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تیم مذاكره كننده هسته ای با تمام توان خود می كوشد و از حقوق ملت ایران دفاع می كند تا كشور به پیشرفت و توسعه برسد.

نوبخت تصریح كرد: استكبار و ابرقدرتهای جهانی به دنبال تحقیر و تحریم ایران و تفرقه افكنی بین ملت ایران هستند كه با هوشیاری مردم این توطئه خنثی می شود.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی كشور در سالهای قبل منفی 6.8 درصد بود كه با تلاش انجام شده در دولت یازدهم به مثبت 4 درصد ارتقاء یافت.

نوبخت اضافه كرد: نرخ تورم40 درصدی در كشور در دولت یازدهم به كمتر از15 درصد كاهش یافت.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برنامه توسعه20 ساله كشور برای افق 1404 از سال 84 تدوین و اجرایی شد اما در نیمه راه به اهداف عالی خود نرسید و در برخی بخشها نیز متوقف شد.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور به منظور شركت در همایش 'تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری' به شهركرد سفر كرده است.

این همایش دو روزه با حضور مسوولان كشوری و استانی در دانشگاه شهركرد برگزار شد.

6027/7361/6027
۰ نفر