۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81608301
T T
۰ نفر
بهره گيري ازتوانايي بازنشستگان فرهنگي براي تحول در نظام آموزشي ضروري است

نوشهر- ايرنا -مشاور وزير ورئيس هيات مديره كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش خواستار بهره گيري از تجربيات و ديدگاه هاي بازنشستگان فرهنگي براي تحول و پويايي درنظام آموزشي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد صافي چهارشنبه شب درهمايشي كه با حضور شماري از معلمان ، بازنشستگان و اولياي دانش آموزان در تالاراجتماعات آموزش و پرورش كلاردشت برگزارشد ، گفت : امروز با داشتن برنامه ريزي جامع و مدون مي توان از اين قشر به عنوان اتاق فكر در وزارت آموزش و پرورش بهره برد.

وي براي تحقق اين مهم برلزوم همكاري همه جانبه مديران آموزش و پرورش در كشور تاكيد كرد.

رييس هيات مديره كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش همچنين از اين كانون به عنوان يك نهاد ارزشمند و ظرفيت بسياربزرگ در كشور ياد كرد و گفت كه سعي شده تا از توانايي اين قشر فرهيخته جامعه براي رفع معضل بي سوادي نيز در كشور استفاده شود.

صافي ، افزود : به تازگي طي توافقي كه با سازمان نهضت سواد آموزي به عمل آمده درصدد هستيم تا اين نيروها براي با سواد كردن برخي ازافراد جامعه دراين سازمان فعاليت داشته باشند.

وي ادامه داد : چنين خدماتي در واقع اجر ومزد معنوي و اخروي درپي دارد و از نگاه دين مبين اسلام خدمتي اسلامي و انساني محسوب خواهد شد.

عليمردان محمدزاده مدير آموزش وپرورش شهرستان كلاردشت نيز گفت : بازنشستگان سرمايه هاي انساني، فرهنگي و اجتماعي و در واقع اين قشر فرهيخته و پيشكسوت عرصه تعليم وتربيت ريشه دراساس آموزش و پرورش دارند.

وي افزود : امروز برهمگان وظيفه است تا علاوه بر حفظ شان و كرامت اين قشر فرهيخته جامعه همچنين از توانمندي و ديدگاه هاي آنان براي پويايي و تحول درنظام آموزشي بهره كافي ببريم .

آمارهاي منابع رسمي نشان از آن دارد 730 هزارنفر فرهنگي تاكنون دركشوربازنشسته شده اند. ك/2

/18997078

سرخط اخبار استان‌ها