۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱:۲۵
کد خبر: 81607939
T T
۰ نفر
دبیركل جمعیت هلال احمر: «كشتی نجات» با هماهنگی صلیب سرخ جهانی به یمن امدادرسانی می‌كند

تهران- ایرنا- دبیركل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هلال احمر با هماهنگی صلیب سرخ جهانی اقدام به امدادرسانی به مردم یمن از طریق «كشتی نجات» كرده است.

علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه ملت ایران خواستار كمك به مردم یمن هستند، افزود: پیش از تجاوز آل سعود به یمن، كمك‌های انساندوستانه ایران از طریق هوایی انجام می‌‌شد.

وی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران طبق قوانین بین‌المللی، كمك‌های دارویی، غذایی و دیگر مایحتاج مورد نیاز را برای مردم آسیب دیده یمن ارسال می‌كرد.

احمدی خاطرنشان كرد: با حمله سعودی‌ها به یمن، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چند بار قصد داشت به مردم یمن كمك‌رسانی كند اما متاسفانه با ممانعت عربستان مواجه شد.

دبیركل جمعیت هلال احمر یادآورشد: سعودی‌ها با بمباران فرودگاه صنعا، مانع از كمك‌رسانی انسان‌دوستانه به مردم یمن شدند.

وی ضمن انتقاد از برخوردهای دوگانه برخی مجامع بین‌المللی در خصوص یمن، گفت: متاسفانه یمن توسط برخی كشورها به بهانه واهی مورد تجاوز قرار گرفته است.

احمدی افزود: وقتی مردم بی‌دفاع یمن به خاك و خون كشیده می شوند مجامع بین‌المللی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند اما كمك‌های انسان‌دوستانه هلال احمر ایران از سوی برخی كشورها با برخی توهمات مواجه است.

وی با تاكید بر اینكه برخوردهای دوگانه در حقوق بین‌الملل نباید جایگاهی داشته باشد، افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دور از هرگونه مسایل سیاسی، رسالت انسان‌دوستانه خود را انجام داده است.

احمدی اضافه كرد: با هماهنگی‌های انجام شده با صلیب سرخ جهانی و هلال احمر جهانی و منطقه، پنج هزار و 500 تن محموله كمك‌های انسان‌دوستانه ایران با كشتی از بندرعباس عازم یمن شده است.

وی گفت: به غیر از كمك‌های مواد غذایی ایران، گروه‌های امدادی و پزشكی نیز در «كشتی نجات» عازم یمن هستند تا مجروحان و مصدومان را مداوا كنند.

دبیركل جمعیت هلال احمر خاطرنشان كرد كه جمهوری اسلامی ایران فقط به دنبال كمك و امدادرسانی است و تسلیم برخی توهمات بوجود آمده توسط كشورهای متجاوز به یمن نمی‌شود.

احمدی ضمن قدردانی از مردم فهیم ایران، آمادگی این جمعیت هلال احمر برای دریافت كمك‌های انسان‌دوستانه را اعلام كرد وگفت: «كشتی نجات» پس از ترك بندرعباس، از آب‌های مسقط عبور كرده و بدون هیچ مشكلی در راه یمن است.

شبد**1488** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار جهان