۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱:۰۰
کد خبر: 81607932
T T
۰ نفر

كتاب «ايران» در شهر زاگرب پايتخت كرواسي رونمايي شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱:۰۰
کد خبر: 81607932
كتاب «ايران» در شهر زاگرب پايتخت كرواسي رونمايي شد

بلگراد- ايرنا- كتاب «ايران» اثر دراگون پوتوچنيك استاد دانشگاه ماريبور اسلووني و علاقمند به تمدن و فرهنگ غني ايران روز چهارشنبه در كتابخانه بوگدان اوگريزوويچ شهر زاگرب پايتخت كرواسي رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، نويسنده كتاب ايران كه به دعوت رايزني فرهنگي كشورمان در كرواسي براي رونمايي كتابش به زاگرب سفر كرده است علاقمندي به مردم مهمان دوست و فرهنگ غني ايران را انگيزه خود در نوشتن اين كتاب دانست.

دراگون پوتوچنيك در اين مراسم كه بسياري از مردم علاقمند كرواسي به فرهنگ ايران حضور داشتند، ايران را سرزمين رويايي با تاريخي طولاني عنوان كرد و افزود: شناخت كشوري بزرگ همچون ايران به سفرهاي زياد و مطالعه فراوان نياز دارد.

وي با توجه به اينكه تا كنون بارها به ايران سفر كرده، خود را نيمه ايراني مي داند و تمايل خود را براي سفرهاي بيشتر به ايران ابراز كرد.

'داري ژيلت' نويسنده و شاعره كروات علاقمند به ادبيات و فرهنگ و مردم ايران نيز در اين مراسم، نويسنده كتاب ايران را فردي مطلع و آگاه به كشورهاي منطقه خاورميانه دانست كه تاكنون كتب مختلفي را به رشته تحرير درآورده است.

وي همچنين با اشاره به مجموعه اشعار اين استاد اسلووني كه در كتابي به نام «شاهراه» چاپ شده است، سه قطعه از اشعار وي را براي حاضرين قرائت كرد.

كتاب «ايران» حاوي اطلاعاتي از تاريخ، جغرافي، تمدن و همچنين تحولات مختلف به خصوص در عصر حاضر مي باشد كه نويسنده پس از سفرهاي متعدد به ايران اين اطلاعات را جمع آوري كرده و به چاپ رسانده است.

اروپام**436** 3404

سرخط اخبار جهان