۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81607390
T T
۰ نفر

گشايش نمايشگاه تخصصي گل و گلاب در كاشان

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81607390
گشايش نمايشگاه تخصصي گل و گلاب در كاشان

كاشان– ايرنا- نخستين نمايشگاه تخصصي گل و گلاب كاشان با حضور هيات پارلماني ايرلند جنوبي در خانه تاريخي بروجردي هاي كاشان گشايش يافت.

به گزارش ايرنا فرماندار كاشان روز چهارشنبه در آيين گشايش اين نمايشگاه اظهار داشت: شهرستان كاشان اولين و بهترين توليد كننده گلاب ناب كشور است كه محصولات آن به بيش از 90 كشور خارجي صادر مي شود.

ابوالفضل صدرائيه افزود: آيين گلابگيري يك فرهنگ و ميراث معنوي خاص مردم منطقه كاشان است كه توليد آن در عرصه هاي داخلي و خارجي اهميت اقتصادي فراواني براي كشور ايجاد كرده است.

وي با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد درعرصه هاي خارجي گفت: تعاملات و روابط ديپلماتيك دولت دكتر روحاني باعث شده تا در سالجاري سفيران و مقامات زيادي در ايام گلابگيري از منطقه كاشان ديدن كنند.

صدرائيه همچنين از آمادگي كاشان براي گسترش روابط علمي، فرهنگي و اقتصادي با كشورهاي خارجي خبر داد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان نيز در اين آيين گفت: اين شهرستان بعنوان قطب توليد فرش هاي دستباف و ماشيني و صنعت گل و گلاب در كشور توانمندي هاي زيادي در ارزآوري كشور فراهم آورده است.

محمد جعفري توجه به خوشه هاي صنعتي را از روش هاي توسعه توليد در كشور دانست و افزود: اين اقدام براساس الگوهاي بين المللي در ايران انجام شده و با اين روش رشد و توسعه خوشه هاي صنعتي برتر را شناسايي و اولويت بندي مي كنيم.

نخستين نمايشگاه تخصصي گل و گلاب با شركت 14 غرفه تا پايان خردادماه در خانه تاريخي بروجردي هاي كاشان داير است.

شهرستان كاشان با يكهزار و 700 هكتار سطح زير كشت گل محمدي و توليد سالانه هفت هزار تن گل در گلستان هاي بخش هاي قمصر، برزك، نياسر، جوشقان و كامو، بخش مركزي و روستاهاي شهرستان بعنوان مهمترين مركز توليد گل محمدي و گلاب در كشور مطرح است.

اين شهرستان داراي 25 كارخانه صنعتي و يكهزار و 500 كارگاه سنتي و بيش از سه هزار و 500 ديگ است كه در حال توليد گلاب، عرقيات گياهي، اسانس و عطر گل محمدي بوده و زمينه اشتغال 10 هزار بهره بردار را فراهم آورده است كه در زمان كاشت، داشت و برداشت اين آمار به 22 هزار نفر افزايش مي يابد.

7565/6021