۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81606050
T T
۰ نفر
لوح فشرده روایت انقلاب در انتشارات روایت فتح

تهران-ایرنا-بنیاد روایت فتح با تمركز بر6 شخصیت تاریخی - انقلابی، شهیدان مطهری، بهشتی، آیت الله صدر و طالقانی، مجموعه‌ای تصویری با عنوان روایت انقلاب منتشر كرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران این مجموعه فیلمی مستند از ابعاد شخصیتی این شش شخصیت و سه مستند با موضوع بازرگان، بنی‌صدر و بختیار است.

روایت انقلاب توسط علی حمید براساس نوشته‌ای از سید روح‌الله حسینی و محمد حسین مهدویان، فاطمه وفایی و سید سمیه حسینی كارگردانی شده است.

روایت انقلاب محصول سال 1388 است كه به تازگی به همت موسسه بنیاد روایت در دو حلقه منتشر شده است و دربیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب می‌توانند برای تهیه این اثر به غرفه بنیاد روایت فتح واقع در شبستان راهرو 22، غرفه 24 مراجعه كنند.



**101 خاطره ژنرال ارتش مسلمانان بوسنی منتشر شد

101 خاطره جنگی خاطرا ت ژنرال راسم دلیچ از فرماندهان ارتش مسلمانان بوسنی بوده كه به سفارش انتشارات سوره مهر ترجمه و چاپ شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب در حالی برگزار می شود كه سوره مهر به عنوان ناشر هنر انقلاب اسلامی انتهای راهرو 28 مانند سال های دیگر میزبان علاقه مندان به كتاب و كتاب خوانی است.

امسال نیز سوره مهر با دستی پر به نمایشگاه آمده و نزدیك به 250 عنوان كتاب چاپ اولی مخصوص نمایشگاه دارد. یكی از این كتاب ها درباره 101 خاطره جنگی است.

این كتاب كه در واقع 101 داستان مستند ژنرال راسم دلیچ است به قلم محمدباقر پیپل زاده از زبان بوسنیایی ترجمه شده است.

ژنرال دلیچ یكی از فرماندهان ارتش مسلمانان در جنگ بوسنی بوده كه بعد از اتمام جنگ مشاهدات خود را در قالب 101 خاطره به تحریر درآورده كه من آن ها را به زبان فارسی ترجمه كرده ام.

نثر این كتاب بسیار آسان و روان و جذاب است این كتاب هم اكنون در 230 صفحه در غرفه انتشارات سوره مهر در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.



**كتاب همه جا خدا را دیدم

كتاب همه جا خدا را دیدم اولین مجموعه اشعار خدیجه شیران توسط انتشارات اسوه منتشر شد.این كتاب در 80 صفحه منتشر شده است.

مهم ترین نكته در مورد وی اینكه تنها شاعر زن ایرانی هستند كه بدون داشتن تحصیلاتی در سن 77 سالگی در بزرگترین كنگره شعر در جهان در سال 2011 در میان 65 كشور به ثبت رسیده اند .

نمونه الكترونیك كتاب در سایت مای بوك پر بیننده ترین كتاب بوده است و درنشریات مختلفی از ایشان مقالاتی درج شده از جمله روزنامه همشهری البرز، آفتاب یزد، تهران تایمز، ماهنامه خانواده سبز و هفته نامه چهل چراغ ودر حال حاضر نیز در مراسم شعر خوانی در كرج فعالیت دارند.

وی عضو افتخاری و نابغه سالمند در انجمن سلامت سالمند و عضو افتخاری انجمن نویسندگان كرج هستند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برپا است.

فراهنگ**9338**1569