۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81606033
T T
۰ نفر
كلاه قرمزي عيد سعيد مبعث ميهمان خانواده هاي ايراني مي شود

تهران-ايرنا-كلاه قرمزي و دوستانش روز جمعه، 25 ارديبهشت به مناسبت عيد سعيد مبعث با ماجراهاي جديد به خانه مخاطبان خود مي روند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، ويژه برنامه كلاه قرمزي 94 در عيد سعيد مبعث با حضور آقاي مجري و عروسك هاي اين برنامه محبوب تلويزيوني از ساعت 21.30 روي آنتن شبكه دو سيما مي رود.

مجموعه كلاه قرمزي به كارگرداني ايرج طهماسب كاري از گروه كودك و نوجوان شبكه دو است كه بيش از 20 سال است در اعياد و مناسبت هاي خاص ميهمان خانواده‌هاي ايراني مي شود.

اين برنامه يكي از محبوب‌ترين برنامه هاي چند نسل مخاطبان است كه هر سال با اتفاقات تازه‌اي به تلويزيون مي آيد تا قصه‌اي متفاوت از زندگي عادي مردم روايت كند.

سري جديد مجموعه كلاه قرمزي با بهره گيري از عروسك هاي جديد، دكورها، داستان ها و سوژه جديد توانسته مخاطبان بيشتري را پاي تلويزيون بكشاند و اوقات خوشي را براي خانواده هاي ايراني رقم بزند.



**مراحل دوخت روپوش حرم امام حسين (ع) در يك مستند

مستند خلعت خورشيد با هدف به تصوير كشيدن مراحل دوخت و ستر روپوش مضجع شريف حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام آماده پخش از شبكه مستند سيما شد.

روح الله توكلي تهيه كننده و كارگردان اين مستند ، ضمن اعلام اين خبر، گفت: تصوير برداري اين مستند از همان روزهاي ابتدايي دوخت روپوش مضجع حرم امام حسين عليه السلام در سال 91 و در اصفهان آغاز شد و مراحل مختلف اين رويداد طي زمان هاي مختلف ثبت گرديد . حتي بازديدهاي مختلفي كه از اين رويداد رخ داد ،بخصوص بازديد توليت حرم امام حسين عليه السلام از مراحل دوخت اين روپوش شريف در اين مستند به چشم مي خورد.

توكلي ادامه داد: خلعت خورشيد تمام مراحل دوخت و سپس بسته بندي و ارسال روپوش مضجع را به كربلاي معلي به تصوير مي كشد و با تمام سختي ها و ممنوعيت هايي كه ثبت تصوير در حرم امام حسين عليه السلام داشت، توانستيم تصاويري از لحظه پرده برداري از روپوش ضريح نيز تهيه كنيم.

كارگردان خلعت خورشيد افزود: در اين مستند با آقاي ايرانپور مسؤول كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان و همچنين خانم محزوني (الهي) كه سرپرست دوزندگان اين كارگاه بودند نيز گفت و گو شده است.

توكلي در پايان ابراز اميدواري كرد اين مستند 22 دقيقه اي در ايام شعبانيه از شبكه مستند سيما پخش شود.



**چهار پنجره رو به حيات باز شد

مستند چهار پنجره رو به حيات از مجموعه يك زندگي روز چهارشنبه، 23 ارديبهشت ماه، ساعت 21 از شبكه مستند پخش مي شود.

اين مستند 30 دقيقه اي را فرشاد فدائيان كارگرداني كرده است و درباره چهار بانوي ماسوله اي است كه همسرانشان را از دست داده اند و به خاطر كوچ فرزندانشان به شهرها مدت ها است تنها زندگي مي كنند. با اين حال بيشتر اوقات اين چهار زن در كنار هم مي گذرد و...

يك زندگي در شبكه مستند سيما توليد شده است؛ هر قسمت از اين مجموعه اجتماعي همچون سري اول آن موضوع واحدي دارد و توسط گروه‌هاي مختلف ساخته مي‌شود اما در نهايت همه آنها تحت مجموعه يك زندگي به مضمون واحدي مي‌پردازند كه سرگذشت و زندگي يك انسان خاص است اين انسان به دلايل مختلف زندگي‌اش كمي با ديگران متفاوت است و نوع زندگي اش او را شاخص كرده است.

جواد ظهيري، تهيه‌كننده اين مجموعه پس از موفقيت دو مستند از مجموعه يك زندگي به نام‌هاي خانه‌اي در مه و اگر عزت به قهوه خانه نيايد در جشنواره جام‌جم به سراغ ساخت سري دوم اين مجموعه رفته است.

فراهنگ**9187**1569

سرخط اخبار فرهنگ