۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲
کد خبر: 81606022
T T
۰ نفر
تجربه‌هاي والا و سرمايه‌هاي بشري با كتاب ماندگار مي شود

تهران - ايرنا - رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: به بركت نعمت كتاب است كه تجربه‌هاي والا و سرمايه‌هاي بشري ماندگار مي‌شوند و اين كتاب است كه انديشه‌هاي برتر را از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌كند.

به گزارش ايرنا از سازمان بسيج مستضعفين، اين مطلب را سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در آيين رونمايي از سه عنوان كتاب به نام هاي «خمپاره‌هاي فاسد»، «فرشته نجات» و «سفرهاي غريبانه» با موضوع دفاع مقدس كه با حضور نويسندگان و ناشرين اين كتاب ها در محل بوستان كتاب برگزار شد، عنوان كرد.

وي ادامه داد:‌ امروز كه سلاح دشمنان نظام اسلامي بوي‍ژه آمريكا در رويارويي با ملت ايران كارايي ندارد، با كتاب به جنگ كتاب آمده اند، تا كتابي كه براي آگاهي و روشنايي است را به وسيله براي ترويج غفلت، فحشا و گمراهي انسان ها تبديل كند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين به اهميت مطالعه و انس با كتاب در بالندگي فرهنگي، اشاره و اضافه كرد: كتاب بالي براي پريدن و چراغي براي روشنايي است كه موجب آگاهي خواهد شد.

سردار نقدي، روشنگري، آگاهي دادن و بيدارگري را هدف اصلي شهيد عنوان كرد و گفت: عنوان شهيد، دفاع و شهادت نيز همين رسالت و هدف اصلي كتاب را كه روشنايي و بيدارگري است، دنبال مي‌كند.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج افزود: به همين دليل شهيد يك كتاب ماندگار و جاويد براي انسان‌ها است و هر كس كه مي‌خواهد مسير تكامل را طي كند بايد به سمت كتاب شهيد دست ببرد زيرا همين شهدا كه الگو و سرمشق هستند نيز به واسطه مطالعه‌ زندگينامه و وصيتنامه شهداي ديگر مسير خود را انتخاب كرده‌اند.

وي گفت: مطالعه سيره شهدا مي تواند سكوي پرتاب نسل آينده به سمت كمال و تعالي باشد.

سردار نقدي با اشاره به تحركات دشمن براي مقابله با فرهنگ ايثار و شهادت افزود:‌ دشمنان براي مقابله با بيداري و آگاهي ‌كه كتاب به ما مي‌دهد، ساكت نايستاده ‌اند و در اين مسير به هر كاري دست مي زنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين، خفقان دوران سياه پهلوي را يادآور شد و خاطر نشان كرد: در آن زمان كه آمريكا در كشور ما حضور و قدرت داشت، افرادي را كه كتابهايي از امام(ره) يا جلال آل‌احمد مي‌خواندند مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند. حتي نگهداري قرآن و نهج البلاغه با ترجمه فارسي جرم به حساب مي آمد و مجازات حبس و شكنجه داشت.

وي به فعاليت گروه هاي تروريستي آمريكايي پس از پيروزي انقلاب اشاره كرد و افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي هم آمريكا بواسطه تروريست هاي مزدورش در كشور عليه كتاب و روشنگري ايستادند. آنها ترور صاحبان قلم همچون شهيد مطهري، شهيد دستغيب، شهيد هاشمي نژاد، شهيد صدوقي و نظاير آن را در دستور كار خود قرار دادند. حتي در سال 61 نويسنده را با كتاب هايش زنده سوزاندند.

سردار نقدي به دختران جوان توصيه كرد: زندگينامه شهيده فوزيه شيردل را مطالعه كنيد زيرا سراسر زندگي اين زن شهيد براي جوانان الگو است.

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در حوزه دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كارها از نظر محتوايي، ‌كيفيت و جذابيت پيشرفت و رشد داشته اما فقدان ترويج و تبليغ اين كتاب ها يك ضعف است.

اجتمام(1) ** 7029 ** 1071

سرخط اخبار سیاست