۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81605560
T T
۰ نفر
يك ناشر: هزينه توليد كتاب براي بچه ها بيشتر از بزرگسالان است

تهران - ايرنا - ناشر شركت كننده در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران معتقد است كه هزينه توليد كتاب براي گروه سني كودك و نوجوان بسيار بيشتر از بزرگسالان است و در برخي موارد اين هزينه به چهار برابر مي رسد.

محسن طاهري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهارداشت: كتاب هاي كودك از آنجا كه بايد داراي رنگ هاي متنوع و همچنين تصويرگري باشد هزينه بر است كه اين مساله صرفه اقتصادي كار را پايين آورده و ناشران متضرر مي شوند.

وي با بيان اين كه ناشران كتاب كودك حتي نمي توانند با سرمايه پيش بيني شده خود هزينه روزانه خود را تامين كنند، افزود: زمينه كار براي كودكان به ويژه خردسالان به دليل حساسيتي كه اين مقطع در شكل گيري شخصيت كودك دارد، بسيار بالا است.

مدير فروش انتشارات پيك ادبيات با بيان اين كه كتاب هاي زيادي براي گروه سني كودك منتشر مي شود اما كتاب هاي مناسب كم است، گفت: مناسب از اين منظر كه كتاب ها كارشناسي شده ، مختص همان گروه سني باشد و موارد لازم درباره شخصيت كودك رعايت شده باشد.

طاهري اظهاركرد: اگر تمام صنوف را در حال ركود بدانيم بايد گفت كه صنعت نشر در حال مرگ است.

وي بخشي از مشكلات نشر در حوزه كودك را به مسوولان به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت داد و افزود: در بيشتر مواقع كودكان در اولويت كارها قرار نمي گيرند. به طور مثال همين نمايشگاه كتاب است كه در فضايي به دور از هرگونه استاندارد و شرايط مناسب داير شده است.

وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه كتاب فرصت مناسبي براي كتاب خوان كردن بچه ها است به شرط آن كه همه شرايط و امكانات فراهم باشد تا خانواده ها با آرامش خاطر نسبت به انتخاب و خريد كتاب براي بچه هاي خود اقدام كنند.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه از چهارشنبه گذشته در مصلي تهران آغاز به كار كرده تا 26 ارديبهشت ماه جاري از ساعت 10 تا 20 براي بازديد عموم داير است.

فراهنگ**1883**9132**1601**

سرخط اخبار جامعه