۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81605530
T T
۰ نفر

كشف سومین اختلاس در خراسان شمالی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81605530
كشف سومین اختلاس در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - قرعه سومین كشف اختلاس در دستگاه های دولتی خراسان شمالی در دولت پیشین به نام دانشگاه علوم پزشكی این استان رقم خورد.

به گزارش ایرنا، یك فرد آگاه در دانشگاه علوم پزشكی، پرونده اختلاس حدود شش میلیارد ریال این دانشگاه در دولت نهم و دهم رونمایی شده و برای بررسی و صدور حكم در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد قرار گرفته است.

وی كه خواست نامش ذكر نشود به خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این اختلاس هنگام حساب رسی در دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی كشف شده و پرونده آن از سوی مدیران فعلی دانشگاه برای رسیدگی قضایی ارسال شده است.

وی اضافه كرد: یكی از كاركنان این دانشگاه به عنوان متهم پرونده از سوی دادسرا دستگیر شده كه در مرحله اداری رسیدگی به پرونده، از فعالیت اداری در این دانشگاه نیز اخراج شده است.

كارشناس حراست دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی در گفت و گوی با ایرنا اختلاس صورت گرفته را مربوط به غذاخوری این مركز آموزشی و میزان آنرا كمتر از سه میلیارد ریال عنوان كرد.

اسدی در گفت و گوی تلفنی با ایرنا اظهار كرد: متهم این پرونده بهمن ماه سال قبل دستگیر و پرونده نیز در دو بخش قضایی و اداری در دست پیگیری است.

وی اضافه كرد: تخلف در حوزه اداری در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و متهم نیز به انفصال دایم از خدمات دولتی محكوم شده كه البته حكم نهایی نشده و متهم می تواند اعتراض كند.

به گفته این پرونده در دستگاه قضایی در دست بررسی است و متهم نیز با قرار وثیقه آزاد است.

وی متهم اصلی این پرونده اختلاس را یكی از تحویل داران غذاخوری دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی عنوان كرد كه پس از اخذ هزینه ژتون از دانشجویانی كه موفق به دریافت ژتون الكترونیكی نشده بودند، بخشی از آنرا به حساب دانشگاه واریز و مابقی را به جیب می زد.

با وجود تماس چندین باره با مدیركل دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی و دفتر وی، دكتر ابراهیم گلمكانی به دلایلی از پاسخگویی به خبرنگار ایرنا طفره رفت.

این سومین پرونده اختلاس مربوط به دولت نهم و دهم در استان خراسان شمالی است كه از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با همكاری مدیران ارشد این استان، كشف می شود.

پیش از این یك فقره پرونده اختلاس 600 میلیارد ریالی در مجتمع آلومینای جاجرم و یك فقره اختلاس دو میلیارد ریالی در اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی كشف و 16 نفر در این خصوص بازداشت شده بودند. ك/3

6982/5132
۰ نفر