۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۳۷
کد خبر: 81604963
T T
۰ نفر

اروميه - ايرنا - نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: استاني شدن انتخابات ارتباط مردم با دولت را قطع مي كند.

نادر قاضي پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با استاني شدن انتخابات نخبگان و صاحبان توان و دانش به دليل نداشتن سرمايه كنار گذاشته شده و در عوض افرادي كه به كانون هاي ثروت متصل هستند به ميدان آمده و راهي مجلس مي شوند.

وي اظهار كرد: با استاني شدن انتخابات هزينه هاي انتخاباتي بالا رفته و عرصه براي صاحبان ثروت هاي هنگفت فراهم و افراد ناتوان پيروز ميدان مي شوند.

نماينده مردم اروميه در خانه ملت با بيان اينكه نماينده هر شهر وظيفه رسيدگي به مشكلات مردم شهرستان خود را دارد، گفت: با استاني شدن انتخابات مردم هرگز نخواهند توانست مشكلات خود را با نمايندگان مطرح كنند و اين مغاير با رسالت يك نماينده است.

قاضي پور با بيان اينكه بنده از مخالفان اين طرح هستم،افزود: دولت نيز اين طرح را قبول ندارد و آن را رد كرده است.

اين نماينده مجلس معايب اين طرح را بيشتر از محاسن آن دانست و افزود: در اين طرح تعداد نمايندگان استان ثابت بوده و 15 درصد راي موافق هر نماينده از شهر حوزه انتخابيه خود بوده و 85 درصد آرا از ديگر شهرهاي استان خواهد بود.

قاضي پور اظهار كرد: با استاني شدن انتخابات حضور مردم در انتخابات كاهش مي يابد و اين كاهش كاملا مغاير با قانون اساسي است.

طرح استاني شدن انتخابات از مجلس پنجم در سال 86 آغاز شده و تاكنون نيز ادامه دارد.

كليات طرح استاني شدن انتخابات مجلس، دوم ارديبهشت ماه جاري در جلسه علني مجلس با 149 راي موافق، 69 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 233 نماينده حاضر در مجلس به تصويب رسيد.

اين طرح داراي موافقان و مخالفاني است.

2077/8135/6008
۰ نفر